menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گربه ی گور به قیر شده

در این رُمان طنز نرگس قصد دارد کارت افتخاری خبرنگاری بگیرد

علیرضا متولی از عرضه آثار تازه‌ای برای کودکان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، این نویسنده از انتشار رمان طنز «گربه گور به قیر شده» و مجموعه «سبک زندگی برای کودکان» خبر داد و گفت این دو کتاب به عنوان آثار چاپ اولی در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.

«گربه گور به قیر شده» ویژه کودکانه با همت نشر محراب قلم و مجموعه «سبک زندگی برای کودکان» توسط انتشارات مدرسه راهی بازار شده است.

«گربه گور به قیر شده» داستان بلندی است که به زبان طنز نوشته شده و برای نوجوانان است. شخصیت اصلی داستان دختری است که قصد دارد برای گرفتن کارت افتخاری خبرنگاری در یک نشریه نوجوانان گزارشی بنویسد. از قضا اتفاقی در محله می‌افتد که گیر کردن یک گربه در یک بشکه قیر است. ماجرای نجات گربه از این مخمصه باعث می‌شود نرگس به یک تحول درونی برسد؛ تحولی که هر نوجوانی به آن نیاز دارد تا بتواند پا در عالم جوانی و بزرگسالی بگذارد.

گربه ی گور به قیر شده

مجموعه «سبک زندگی برای کودکان» مشتمل بر ریز عناوینی همچون «رفتارهای من»، «کار خوب کار بد»، «رازهای من»، «خانواده من ۱»، «خانواده من ۲» و «سوالهای من» است. این مجموعه شش‌جلدی است؛ در یکی از جلدهای آن کودکان می‌آموزند چه چیزهایی در زندگی راز است و چه چیزهایی راز نیست. در جلد دیگر مواجهه با برخوردهای ناگوار را می‌آموزند و در دو جلد با مفهوم خانواده آشنا می‌شوند. در یک جلد با مفهوم سوال کردن آشنا می‌شوند، و در یکی دیگر از جلدها با مفاهیم گناه و کار بد و خوب آشنا می‌شوند.

همچنین کتاب «برتر از عشق؛ مهربانی» این نویسنده برای دریافت مجوز نشر به وزارت ارشاد سپرده شده است. این کتاب که با نثری ادبی همراه است، به مفاهیم عشق و دوست داشتن و مهربانی می‌پردازد و دیدگاه‌های این نویسنده را درباره این سه موضوع دربر دارد.

متولی این روزها نیز مشغول بازنویسی نهایی رمان کودکانه‌ای به نام «زنگوله اولا پالان» و بازنویسی نهایی رمانی بلند برای جوانان به نام«کنار هر پنجره‌ای، پری» است. «زنگوله اولا پالان» داستانی بلند برای گروه سنی کودکان ۹ تا ۱۱ ساله است که فضایی فانتزی تخیلی دارد که در آن با نگاهی طنزگونه به مفهوم پوچی جنگ و ارزش صلح پرداخته شده است. «کنار هر پنجره‌ای، پری» نیز داستانی است فانتزی که در عالمی انتزاعی اتفاق می‌افتد و در آن مفهوم عشق و دوست داشتن و مهربانی به چالش کشیده می‌شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۵ اردیبهشت در شهر آفتاب در حال برگزاری است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر