menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

احمد عربلو

در انقلاب موضوع های طنزی وجود دارد که دست نخورده باقی مانده

احمد عربلو گفت: وقتی برای مجموعه «شاهنامه آخرش خوش است» تحقیق می‌کردم متوجه شدم حتی در انقلاب موضوع‌های طنزی وجود دارد که دست نخورده باقی مانده‌اند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، احمد عربلو با اشاره به کارهایی که در عرصه ادبیات انقلاب صورت گرفته، گفت: برنامه‌ها و کارهای کمی بسیاری در زمینه اعتلای ادبیات انقلاب صورت گرفته است. اما این عرصه چنان گسترده است که جا برای کارهای فراوان دیگر وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم باید از کارهای صورت گرفته تقدیر کرد. البته برخی عادت کرده اند که از کارها فقط اشکال بگیرند، ولی به نظر من باید قدردان برنامه ریزی های انجام شده باشیم.

این نویسنده با اشاره به تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده خاطرنشان کرد: منابع بسیار زیادی در حال حاضر برای کار درعرصه ادبیات انقلاب به وجود آمده که همگی عالی هستند. من وقتی این منابع را مطالعه می کردم متوجه شدم به قدری سوژه بکر و دست نخورده وجود دارد که هر هنرمندی قادر است در زمینه فعالیت خود بدان ها بپردازد.

عربلو درباره عدم توجه به ادبیات انقلاب از سوی نویسنده ها گفت: متاسفانه ادبیات انقلاب در سایه ادبیات دفاع مقدس مانده است و از این رو جلوه آن چنانی پیدا نمی کند. دلیل این عدم توجه به خاطر این است که بسیاری از نویسنده ها و هنرمندان بعد از انقلاب به سرعت درگیر جنگ تحمیلی شدند و با آن مواجهه جدی پیدا کردند. جبهه را از نزدیک دیدند و اتفاقات خارق العاده و جذاب جنگ آن ها را درگیر خود کرد و بنابراین از انقلاب غفلت کردند.

وی در نهایت گفت: من حتی وقتی برای مجموعه «شاهنامه آخرش خوش است» تحقیق می کردم متوجه شدم حتی در انقلاب موضوع های طنزی وجود دارد که دست نخورده باقی مانده اند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر