menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

پروین میکده

درگذشت پروین میکده

“پروین میکده” بازیگر نقش‌های فرعی زنان جاافتاده و (بعدها) سال‌خورده، روز نوزدهم اسفند 92 در اثر سرطان کبد درگذشت.
پروین میکده بازیگر نقش‌های فرعی زنان جاافتاده و (بعدها) سال‌خورده، روز نوزدهم اسفند 92 در اثر سرطان کبد درگذشت. پدرش سرهنگ ابوالقاسم میکده به موسیقی ایرانی علاقه‌مند بود و زمینه‌ی آشنایی فرزندانش را با این هنر فراهم آورد. پروین تحصیلاتش را تا دوم دبیرستان ادامه داد و سپس ازدواج کرد و درس خواندن را کنار گذاشت اما هم‌چنان به صورت پراکنده به فعالیت‌های علمی و هنری ادامه داد. از جمله با شرکت در «انجمن ایران و فرانسه» علاقه‌اش را به آموختن زبان فرانسه نشان داد و در چند نمایش در تئاتر نصر نیز بازی کرد. سال‌ها بعد غلامرضا رمضانی او را به سینما آورد اما سال‌ها بعد با بازی در سریال‌های تلویزیونی میان مردم شناخته شد.

پروین میکده

نگاه‌های مهربان و صدای خاص این بازیگر در همان نقش‌های کوتاه هم به حضورش گرما می‌بخشید. به گفته‌ی همکارانش این بانوی هنرمند، انسان صبوری بود که در سن بالا آرام و بی‌حاشیه فقط کارش را انجام می‌داد. در یک دهه‌ی اخیر با بازی در سریال‌های طنز پربیننده، به چهر‌ی آشنایی برای مردم تبدیل شده بود و یکی از بازیگرهای سال‌خورده‌ی طنز‌های تلویزیونی محسوب می‌شد. در این مسیر، موفقیتش با سریال خانه به دوش (رضا عطاران) آغاز شد و تقریبا تا پایان دوران فعالیتش، تحت تأثیر شخصیتش در آن سریال قرار داشت. درگذشت این بازیگر را به بازماندگانش تسلیت می‌گوییم.

فیلم‌ها:

عبور از تله (1372)، افسانه‌ی دو خواهر (1373)، روزی که خواستگار آمد، بالاتر از خطر (1375)، مرد عوضی، زخمی (1376)، عشق شیشه‌ای (1378)، همسر دلخواه من (1379)، من ترانه پانزده سال دارم، مربای شیرین، شام آخر (1380)، بانوی من (1381)، عروس فراری، خوابگاه دختران (1383)، بی‌وفا (1385)، توفیق اجباری (1386)، دل‌داده، پسر تهرونی، بیداری (1387)، خاله سوسکه، پوپک و مش ماشاالله (1388)، یک خانواده‌ی محترم، گناه‌کاران (1390).

سریال‌ها تلویزیونی:

پایتخت 2، راه شب، پای پیاده، دوباره زندگی، خانه به دوش، مزرعه‌ی آفتابگردان، پشت‌کنکوری‌ها، یادداشت‌های کودکی، شب آفتابی، داستان یک شهر،

تله فیلم‌ها:‌

آقای ناقابل، به نام مادرم و …

YJC

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر