menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کامبیز درم بخش

درم بخش : نمایشگاه کتاب فرصتی است که کتاب را جزو زندگی مردم کنیم

کامبیز درم‌‌بخش معتقد است نمایشگاه کتاب فرصتی است برای تبدیل کردن کتاب به جزئی از زندگی مردم و علاقه‌مند کردن‌شان به مطالعه، به صورت خودجوش.

به گزارش شیرین طنز، کامبیز درمبخش، طراح و کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: شهر آفتاب مانند هرجای جدیدی که افتتاح می شود برای استقبال عمومی نیاز به گذر زمان دارد. البته با تسهیلاتی مانند مترو، تاکسی و… که شهرداری برای شهرآفتاب در نظر گرفته است این سختی راه هموار می شود.

این کاریکاتوریست افزود: به باور من همانگونه که ما سال‌ها در مصلی از کتاب خاطره‌های خوبی داریم در شهر آفتاب نیز با حس خوبی رو به رو می شویم و همه مانند گذشته گروهی به شهرآفتاب می رویم.

وی با بیان اینکه شهر آفتاب اسم زیبایی دارد، بیان کرد: امیدوارم مردم به شهر آفتاب مانند مکان های دیگری که نمایشگاه طی این بیست و هشت دوره در آن برگزار شد، عادت کنند. هرچند این عادت کردن نیاز به زمان دارد.

این کاریکاتوریست اظهار کرد: نفس برگزاری نمایشگاه کتاب در مکانی که ماهیت نمایشگاهی دارد اتفاق امیدوار کننده ای است که بعد از چندین سال در این دوره از نمایشگاه شاهد آن هستیم.

کامبیز درمبخش 1

وی تاکید کرد: در سال های گذشته استقابل از نمایشگاه کتاب بسیار چشم گیر بود که قطعا این جمعیت در شهر آفتاب افزایش پیدا می کند چرا که ما در آنجا با مشکلات ترافیک و پارکینگ، شلوغی و … رو به رو نیستیم.

درمبخش ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عده ای از کتاب دوستان از شهرستان های مختلف مسافت زیادی را به عشق کتاب طی می کنند تا بهره ای از ده روز برپایی نمایشگاه ببرند. بنابراین باید با برنامه ریزی های مناسب اقدامات موثری برای این گروه که هر ساله حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان نمایشگاه را تشکیل می دهند در نظر گرفته شود تا آنها همچنان و هر ساله با برپایی این نمایشگاه ذوق و علاقه بیشتری برا حضور داشته باشند و از حضور در نمایشگاه لذت ببرند.

این کاریکاتوریست با بیان اینکه برای نهادینه کردن کتاب در سبد مصرفی خانواده ها باید در طول سال برنامه های مستمری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید برای کتاب مانند دیگر فعالیت های فرهنگی تبلیغات درست و مناسبی انجام شود تا شاهد ذوق و شوق در تمام اقشار جامعه باشیم.

درمبخش گفت: مردم باید هر روز و هر هفته به سمت کتاب بروند نه اینکه سالی یک بار به بهانه نمایشگاه کتاب به سمت کتاب بروند. متاسفانه کتاب بعد از هفته کتاب تا برگزاری نمایشگاه به دست فراموشی سپرده می شود. در حالی که نباید ارتباط مردم با کتاب را قطع کرد بلکه می توانیم این فاصله را با برنامه های متنوع کتابی از جهات مختلف پر کنیم.

وی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی است که کتاب را جزو زندگی مردم کنیم تا آنها به صورت خودجوش به کتاب علاقه مند شوند. در این صورت حتی اگر نمایشگاه کتاب در مکانی دور برگزار شود آنها حتما حضور پیدا می کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر