menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

راشد انصاری

درد دل های خالو راشد، طنزپرداز هرمزگانی از وضعیت طنز در هرمزگان

یک شاعر و طنزپرداز هرمزگانی معتقد است که شاعران طنزپرداز حرفه‌ای که به شکل تخصصی بر روی طنز کار کنند در این استان کم هستند، اما شاعران جدی‌سرایی حضور دارند که اشعار طنز هم دارند و می‌توانند به این بخش از ادبیات هم ورود کنند.

به گزارش شیرین طنز، راشد انصاری، شاعر و روزنامه‌نگار طنزپرداز کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه در انجمن طنز حوزه هنری بندرعباس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر کارگاه‌های آموزشی طنز را دایر کرده است، اظهار کرد: نخستین شب شعر طنز کشور، پس از شب های شعر طنز «در حلقه رندان» را در بندرعباس راه اندازی کردیم. البته این شب های شعر طنز، پس از چند جلسه، دیگر برگزار نشد.

وی ادامه داد: مردم جنوب کشور از شعرهای طنز استقبال می کنند و در حال حاضر، در هر جلسه شعرخوانی جدی که می روم و شعر طنز می‌خوانم، استقبال بسیاری صورت می گیرد و تصور می کنم، در دورانی هستیم که‌ می توانیم از آن به عنوان دهه طنز نام برد.

راشد انصاری

انصاری با تاکید بر اینکه عدم حمایت مسئولان از طنز بندرعباس از مشکلات این شهر است، عنوان کرد: حتی برای چاپ و انتشار اشعار طنز هم در استان هرمزگان حمایت های لازم از سوی مسئولان مرتبط صورت نمی گیرد و به نظر می آید در اغلب شهرستان های کشور، مسئولان هنوز طنز را نشناخته اند و به همین دلیل هم توجه لازم را به این بخش از ادبیات و هنر کشور ندارند. ممکن است عامل این مسئله، انتشار برخی طنزهای تند و نقادانه باشد که باعث دلسردی مسئولان شده است. البته شب‌های شعر طنز و جشنواره هایی همچون طنز سوره باعث شده که توجه بیشتری به طنز فاخر در کشور شود.

این شاعر و روزنامه‌نگار کشور همچنین گفت: مدت زمان زیادی است که به حوزه هنری بندرعباس پیشنهاد داده‌ام شب های شعر طنز در این شهر برگزار شود، اما متاسفانه هنوز با این طرح موافقت نشده است. از سوی دیگر، شاعران طنزپرداز حرفه‌ای که به شکل تخصصی بر روی طنز کار کنند در استان هرمزگان کم هستند. اما شاعران جدی سرایی در این استان حضور دارند که اشعار طنز هم دارند و می توانند به این بخش از ادبیات هم ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری شب‌های شعر طنز در شهرستان‌هایی همچون هرمزگان، شاعران هم به این سمت بیایند که اشعار طنز بسرایند و استعدادهای طنزپردازی در این زمینه کشف شود. بسیاری از شاعران طنزپردازی که امروز به شکل حرفه ای فعالیت می کنند، پیش از ورود به این مقوله، اشعار جدی داشتند و پس از آن، متوجه چنین استعدادی در خود شده اند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر