menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش طنز

دایی جان پاپبل در تالار شمس ارومیه بر روی صحنه رفت

نمایش طنز «دایی جان پاپبل» به زبان ترکی آذری از ۲۷ دی‌ماه سال جاری به مدت ۱۰ روز در میان استقبال چشمگیر علاقه‌مندان تئاتر در تالار شمس ارومیه بر روی صحنه رفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این نمایشنامه طنز با تلاش گروه تئاتر «راد» به سرپرستی و کارگردانی علی صابر رضایی و ایفای نقش احسان عارف، کیوان نصرالله پور، عمران پورخلیل، حسین حمیدی، رویا جلیلی، ژاله رشیدی، زینب قلی نژاد، علیرضا تقی زاده، سالار تیموری، نازیلا کریم پور، صدیقه مقدم و محمد خیرخواه اجرا می گردد.

«دایی جان پاپیل» نوشته علی صابر رضایی، داستان فولکلور یک نفر روستایی ساده است که جهت تامین هزینه های عروسی خود رهسپار شهر می شود و در خانه دایی اش ساکن می شود. تغییر زندگی و مشکلات به وجود آمده برای این روستایی در شهر موضوع این نمایش طنز است.

علی صابر رضایی متولد ۱۳۳۳ شمسی در ارومیه، قاضی بازنشسته دادگستری و از وکلای شهرستان ارومیه است که در ۴۰ سال سابقه هنری در عرصه تئاتر، کارگردانی نمایش‌هایی همچون «سوناخاتون»، «آدی یوخ اوغلان»، «قره پاپاق گلینی»، «انتحاری دیگر» و « مغیلان» را در کارنامه هنری خود دارد.

همچنین تالیف و انتشار ۱۸ عنوان کتاب از مجموعه نمایشنامه هایی که خودش خلق کرده است از دیگر آثار این هنرمند خلاق و با سابقه در آذربایجان غربی است.

نمایش «دایی جان پاپیل» با همکاری حوزه هنری آذربایجان غربی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه، انجمن تئاتر استان و بخش خصوصی اجرا می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر