menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

داوود امیریان

داوود امیریان، نویسنده رُمان های طنز، به دیدار بچه های روستایی رفت

نویسنده رمان‌های نوجوان در قالب برنامه «فصل خاطره» به دیدار کودکان روستایی رفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، داوود امیریان ۲۶ آبان ۹۵ در قالب برنامه «فصل خاطره» میهمان کودکان و نوجوانان روستایی ارومیه شد.

این نویسنده در سفر خود به استان که هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی بود، به دیدار کودکان روستای گوجار در منطقه مرزی ترگور ارومیه رفت.

این نویسنده کرمانی که خود یکی از اعضای قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است ضمن تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و خواندن کتاب‌های متنوع گفت: از هفت تا ۱۷ سالگی عضو کانون بودم و تقریبا تمام کتاب‌های کانون را مطالعه کرده‌ام.

امیریان در جمع کودکان روستایی، اظهار داشت: حسرت روستا و زندگی روستایی یک حسرت همیشگی برای من است تا جایی‌که کتاب «گردان قاطرچی‌ها» را که یکی از کتاب‌های متفاوت در حوزه ادبیات دفاع مقدس با پس‌زمینه طنز است، پس از دیدن چند قاطر که در جبهه‌ها جهت حمل آذوقه و مهمات به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شد، نوشتم.

داوود امیریان

امیریان نویسنده کتاب «حلزون من گمشده» که در چند حوزه خاطره‌نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگینامه داستانی شهدا و فیلم‌نامه‌نویسی فعال است، در بخش دیگری از این ویژه برنامه به بیان خاطرات خود از زمان جنگ پرداخت.

در این دیدار کودکان روستایی ضمن ابراز خوشحالی از این‌که داوود امیریان با طی مسافت زیادی در جمع آن‌هاست، سؤالات خود را در حوزه نویسندگی جنگ و دفاع مقدس مطرح کردند.

بخش دیگری از برنامه «‌فصل خاطره» به حضور امیریان در نشست صمیمی با ۸۰ نفر از اعضای نوجوان انجمن ادبی مراکز ارومیه و دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی بنت‌‌الهدی که در مجتمع شهید رسول فرخی کانون پرورش فکری برگزار شد، اختصاص داشت.

طرح سؤال توسط اعضا، ارائه پیشنهادات، خواندن آثار توسط نوجوانان حاضر در برنامه و نقد آن توسط این نویسنده کودک و نوجوان از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه« فصل خاطره» بود.

داوود امیریان متولد سال ۱۳۴۹ در کرمان است و تاکنون ۲۶ عنوان کتاب منتشر شده در کارنامه‌اش دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به «فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک»، «دوستان خداحافظی نمی‌کنند»، «داستان بهنام»، «داستان مریم»، «تولد یک پروانه» و «جام جهانی در جوادیه» اشاره کرد که تاکنون چهار دوره جایزه کتاب سال، ادبیات دفاع مقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ده‌ها جایزه دیگر را نصیب نویسنده‌اش کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر