menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مهرداد صدقی

داستان طنز : موردِ عجیبِ میرزا روبات/قسمت چهارم

مهرداد صدقی :

مورد عجیب میرزا روبات
قسمت چهارم
حاج نصرت با نوک عصا کمی سیم و مدارهای داخلی میرزا روبات را جابجا کرد و با دقت به آنها نگاه کرد. بعد با همان عصا به پشت میرزا زد و گفت: میرزا جان پاشو قاب و کاورت را بپوش. یک¬نفر در برنامه¬ریزی¬ات اخلال ایجاد کرده. احتمالا یواشکی با مادر بوردت ور رفته.
میرزا روبات گفت: ارباب درست است که من آدم آهنی هستم اما طوری برنامه ریزی شده ام که غیرت هم داشته باشم. نمی¬شود اسم این قطعه مادربورد را عوض کنی؟
حاج نصرت گفت: باشد از این به بعد به مادر بوردت می¬گویم مادرتخته.
میرزا روبات گفت: ممنونم ارباب. بهتر شد.
حاج نصرت کمی فکر کرد و پرسید: میرزا جدیدا با کسی دچار مشکل نشده¬ای که همچین بلایی سرت آورده باشد؟
میرزا روبات کمی در مموری خود فرو رفت و بعد از چند ثانیه گفت: توی هیستوری¬ام فقط یک مکالمه مشکل دار با همسرم روباب¬الروبات پیدا کردم. فکر کنم به خاطر حرفی که به او زدم، ناراحت شد. می¬ترسم برود مهریه اش را اجرا بگذارد.
حاج نصرت پرسید: مهریه اش چه بود؟
میرزا روبات: صد و ده عدد هارد اکسترنال، بیست شاخه تیرآهن و یک سفر تفریحی به نیروگاه برق در ژاپن. ضمنا حق safty remove هم با اوست.
حاج نصرت گفت: میرزا با اینکه هر روز آپدیتت می¬کنم اما باز هم هنوز یاد نگرفته ای چطور با زنها رفتار کنی. حقش است با همین عصا بزنم ناکارت کنم که به تنظیمات کارخانه برگردی. آخر چطور حاضر شدی زیر چنین مهریه¬ای اینتر بزنی؟ یادت باشد در برابر زنها نباید زبون و ضعیف باشی. حتی اگر رباب الربات از زندگی تو خارج شود، کلی روبات دیگر هستند که از خدایشان است همچین شوهر احمقی مثل تو داشته باشند. حالا رباب برای چه از دستت ناراحت شد؟
میرزا روبات جواب داد: می¬گفت بچه می¬خواهد و من گفتم از آدم آهنی بچه در نمی¬آید.
حاج نصرت گفت: برای همین حرف منطقی¬ات ناراحت شد؟ دیگر واجب شد برویم دم حجره حاج رحیم اینستال¬چی تا با همان الگوی چرتکه قدیمی¬اش برایت یک برنامه آموزشی رام کردن آدم آهنیِ سرکش نصب کند
میرزا روبات گفت: ارباب دوره زمانه عوض شده و همچین برنامه¬های مردسالارانه دیگر روی روبات¬ها نصب نمی¬شود.
حاج نصرت گفت: خب پس حالا که اینطور است تو را باید ببرم پیش ننه فرنگیس. شاید او با جادو جمبل¬هایش کاری کند. که یا رباب سر عقل بیاید، یا تو.
***
ننه فرنگیس به میرزا روبات گفت: در هیستوری تو می¬بینم که زنی را از خودت رنجانده¬ای
میرزا برنامه مظلوم نمایی خود را اجرا کرد و گفت: بله همسرم از من ناراحت شده
ننه فرنگیس گفت: براده آهن بر سرت. آدم آهنی همسرش را اذیت می¬کند؟
میرزا گفت: ننه جان، رباب از من بچه می¬خواست اما من آدم آهنی نمی¬تواند بچه دار شود
ننه فرنگیس گفت: این دفعه تیر آهن بر سرت. چه کسی گفته آهن باردار نمی-شود؟
میرزا روبات گفت: خب منطق بارداری اینجوری است.
ننه فرنگیس: بدان و آگاه باش که طبق قانون ابونصر فارادی در اثر الکتریسته مالشی، حتی آهن هم باردار می¬شود. و یا آهن ربا می¬شود و یا بچه¬ای از آهن بوجود می¬آید. البته فعلا با آن روش کاری نداریم چون ممکن است به جای بچه یک آهنربا بزایی. اما اگر می¬خواهی صاحب یک بچه آدم آهنی سالم شوی، این کاری که می¬گویم را خوب در هاردت ذخیره کن. اگر می¬خواهی بچه پسر شود، چشمهایت را روی حالت تلسکوپ می¬بری. هر وقت دیدی اوضاع قمر در عقرب است، یک درِیلِ از کار افتاده¬ی کامبوجی را در هاون مصری می¬کوبی تا پودر شود. وقتی به اندازه ۲۰ نانو گرم رسید، آن را با بیست رشته سیم سشوار و یک عدد رادیوی ترانزیستوری مدل ۵۰روی اجاق حرارت می¬دهی و به آن ۱۰۰ سی سی روغن موتور اضافه می¬کنی. اگر می¬خواهی بچه ات سوسول درنیاید، به جای واحد سی¬سی از یک واحد دیگر استفاده کن.. بعد دو تا باطری فسفاته ماشین چمن زنی برمی¬داری و با آن مخلوط می¬کنی. در مرحله بعد یک آرمیچر برمی¬داری و روی سندان زنگ زده آنقدر می¬کوبی تا خسته شوی. هر وقت از خستگی جرقه زدی، همان موقع، یعنی که بس است و باید پودری که به دست آمده را به مخلوط قبلی اضافه می¬کنی. بعد با همزن چینی همه را هم می¬زنی. فقط یادت باشد قبل از اینکه رنگش سیاه شود، باید دست نگه داری وگرنه عاقبت بچه نااهل خواهد شد و ممکن است به تفنگ وینچستر کالیبر ۴۵ تبدیل شود. آخر سر پودری که بدست آمد را در یک ظرف استیل جمع می¬کنی و می¬بری گورستان ماشین¬ها زیر آهن قراضه¬ها دفن می¬کنی. فقط نباید کسی جایش را حتی با آهنربا پیدا کند.
میرزا که تند تند داشت این اطلاعات را ذخیره می¬کرد، گفت: اگر فرزند دختر بخواهم چه؟
ننه فرنگیس گفت: آن را باید به همسرت رباب بگویم به تو نمی¬شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر