menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مهرداد صدقی

داستان طنز : موردِ عجیبِ میرزا روبات/قسمت سوم

مهرداد صدقی :

قسمت سوم :

در شماره قبل خواندید که رباب الروبات همسر میرزا روبات از میرزا بچه می¬خواست اما میرزا گفت این کار از یک آدم آهنی برنمی¬آید. رباب هم رفت پیش دوستانش تا با آنها درد دل کند اما نتیجه دیگری گرفت…
***
روبات الملوک و فخرالروبات به طور همزمان به رباب گفتند:
برای اینکه بدانیم شوهرت میرزا روبات به تو خیانت می¬کند یا نه باید جزییات برنامه روزانه¬اش را ببینم. روبات¬ها اهل خیانت نیستند اما اگر ویروسی شوند، هر کاری از آنها بر می-آید.
رباب گفت: میرزا فقط در خانه حاج نصرت کارهای روزانه او را انجام می¬دهد.
فخرالروبات گفت: همه مردها همین را می¬گویند اما می¬بینی بعضی ها در همان کارهای روزانه، کارهای شبانه هم انجام می-دهند.
رباب گفت: نه میرزا آنطوری که شما می¬گویید نیست. من تمام کدهای رمزگذاری شده¬اش را هر شب کنترل می¬کنم و تمام تصاویری که در روز دیده را شبها ویدئو چک می¬کنم تا مبادا با یک آهن قراضه جوش بخورد ولی خبری نیست. نکند من کارم را بلد نیستم و میرزا کارش را خیلی خوب بلد است؟
فخرالروبات گفت: ما که هنوز چیزی نگفته¬ایم. این خودت هستی که در درایو C ناخودآگاه وجودت تصورات سه بعدی بَدی راجع به میرزا تولید می¬کنی. خب بگو میرزا در خانه حاج نصرت چکار می-کند؟
رباب جواب داد: هر روز صبح اول او را به حمام می¬برد و کمی هم ماساژ می¬دهد
روبات الملوک گفت: بفرما. از این بدتر؟
رباب بلافاصله گفت: حاج نصرت ارباب است و جزو آدمهاست. مگر چه اشکالی دارد؟
روبات الملوک جواب داد: همین ارباب تو در اندام خود کلی رباط دارد. یک وقت دیدی میرزا روبات به بهانه ماساژ، با یکی از رباط¬های صلیبی حاجی روی هم ریخته و دارد به تو خیانت می¬کند.
رباب گفت: این اصلا امکان ندارد. روبات با رباط فرق دارد و پیوند آدم آهنی و آدم واقعی خنده دار است
فخرالوبات گفت: چه برنامه ریزی ساده¬ای داری خواهن . مگر نشنیده¬ای که در بعضی جاها برای آدمها روبات¬های آهن فروش تولید شده¬اند؟
رباب پرسید: یعنی می¬گویی میرزا مشکل دارد؟
فخرالروبات گفت: با این چیزهایی که تو گفتی بیشتر به نظر می¬رسد حاج نصرت مشکل داشته باشد. البته یک روبات بهتر است تا زمانی که از چیزی مطمئن نشده، خاله¬روبات بازی درنیاورَد. به نظر من باید جوری تنظیمش را به هم بریزی تا با هر کلمه کلیدی مشکل دار، اِرور بدهد.
***
میرزا روبات مثل همیشه از شارژر جدا شد تا کار روزانه خود را شروع کند اما احساس کرد این دفعه ویندوزش کمی متفاوت بالا آمده. رباب¬الروبات با اینکه هنوز روی حالت اسلیپ بود اما زیر چشمی به میرزا نگاه کرد تا ببیند آیا تغییری که در برنامه او ایجاد کرده، کار می¬کند یا نه. میرزا که از همه جا بی¬خبر بود، توی آینه نگاه کرد. می¬خواست به خودش روغن بزند که ناگهان بدون اینکه علتش را بفهمد خود بخود ری-استارت شد. وقتی چشمهایش را باز کرد دید تمام سر و صورتش پر از واسکازین شده. رباب لبخندی زد و با خودش گفت: چه معنی دارد که یک روبات قبل از اینکه بخواهد برود به رتق و فتق حاجی بپردازد توی آینه خودش را مرتب کند و ادوکلن واسکازین بزند؟
وقتی میراز دوباره به حال آمد، با یک پیام ویروسی مواجه شد: میرزا این صدای وجدان دیجیتالی توست. یک روباتِ مرد نباید وقتی می¬خواهد برود بیرون به خودش برسد مگر اینکه اسپیکرم لال(!) قصد خیانت داشته باشد.
میرزا کمی معتجب شد که چطور این پیام، با صدای همسایه¬شان «فخرالروبات» برایش پخش شده اما این را به حساب تداخل برنامه¬هایش موقع نصب و آپدیت فیلتر شکن گذاشت.
توی حمام، حاجی از خزینه درآمد و دراز کشید تا میرزاروبات ماساژش دهد. در این لحظات میرزا طبق برنامه ریزی قبلی باید لنزهای خود را می¬بست و ارتباطش را به طور خودکار با اینترنت قطع می¬کرد اما این دفعه به خاطر تداخل برنامه¬ها نه تنها دیافراگم لنزهای چشمش بازتر از قبل شدند، بلکه برنامه فیلتر شکن هم خودبخود فعال شد و تصویر حاج نصرت به طور مستقیم و بدون هیچگونه شطرنجی در مانیتور گلخن پخش شد.
حاج نصرت بلافاصله بلند شد و در حالیکه شلوارش را می¬پوشید، با عصبانیت داد زد: حرام لقمه تو چرا موقع ماساژ هِی فلاش می-زنی و ری¬استارت می¬شوی؟ اصلا چرا چراغ رکوردرت روشن است؟ ای بر مادر بوردت لعنت!
میرزا که برنامه¬هایش کلا قاطی کرده بود و به جای پاسخ درست حسابی مدام ری¬استارت می¬شد و هایکوی تایلندی می¬خواند، در حالی که دور خودش می¬چرخید به زیپ شلوار حاج نصرت اشاره می-کرد، گفت: درب خودرو باز است.
منبع : ضمیمه کرگدن روزنامه اعتماد

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر