menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بچه های امروز معرکه اند

داستان طنز «بچه‌های امروز معرکه‌اند» عزیز نسین به چاپ پنجم رسید

کتاب داستانی «بچه‌های امروز معرکه‌اند» نوشته عزیز نسین با ترجمه داود وفایی توسط نشر مرکز به‌زودی به چاپ پنچم می‌رسد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، کتاب «بچه‌های امروز معرکه‌اند» به‌عنوان یکی از آثار داستانی عزیز نسین نویسنده اهل ترکیه، با ترجمه داود وفایی به زودی توسط نشر مرکز به چاپ پنجم خواهد رسید.

این کتاب که با رویکردی انتقادی، سیستم آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان ترکیه را در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم را به سخره می‌گیرد، در بستر نامه‌نگاری دو دانش آموز ترک روایت می‌شود که به دلیل ماموریت پدر یکی از آن‌ها به شهر دیگر، از هم دور افتاده‌اند و قرار است اتفاقات مربوط به مدرسه و دوستانشان را برای یکدیگر روایت کنند. به این ترتیب داستان‌هایی که دو دانش آموز مورد نظر روایت می‌کنند، در خلال نامه هایی که به هم نوشته اند، از نظر مخاطب این اثر می‌گذرد.

بچه های امروز معرکه اند

از ویژگی های مهم این کتاب که برای اولین بار در سال های دهه ۱۹۶۰ در ترکیه منتشر شد، طنز صریح و مشخص آن است. عزیز نسین در خلال طنز مذکور، با جدیت و قلمی تند، انتقادات خود را نسبت به خفقان و فضای بسته ترکیه آن روز، مطرح می کند.

چاپ اول این کتاب، اواخر زمستان ۹۴ منتشر شد که با استقبالی که از آن به عمل آمد، در آخرین روزهای فروردین ماه ۹۵، تدارک و آماده سازی برای چاپ پنجم آن در دستور کار ناشر قرار گرفت.

نسخه های چاپ چهارم این کتاب با ۱۹۷ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۵ هزار ریال در حال حاضر رو به اتمام هستند و ناشر نسخه های نوبت پنجم این کتاب را زیر چاپ برده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر