menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

داستان بلند طنز «قطعه ۲۰۳» نوشته پوریا سوری منتشر شد

داستان بلند طنز «قطعه ۲۰۳» نوشته پوریا سوری از سوی نشر مروارید منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر انتشارات مروارید به تازگی کتاب «قطعه ۲۰۳» شامل داستان بلندی از پوریا سوری روزنامه‌نگار شاعر و طنزنویس معاصر را منتشر کرده که به گفته خود وی حاصل سال‌ها روزنامه‌نگاری و ستون نویسی روزانه وی در مطبوعات است.

داستان طنز قطعه ۲۰۳

سوری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: ایده این کار به زمانی باز می‌گردد که در روزنامه شرق ستونی برای انتشار یادداشت‌های روزانه داشتم و تصمیم گرفتم داستانی طنز و دنباله‌دار را در آن به سرانجام برسانم. این اتفاق نخست با انتشار یک در میان این داستان‌ها در این ستون آغاز شد تا اینکه روند خودش را پیدا کرد.

سوری در ادامه داستان‌های این کتاب را نوعی طنز سیاسی اجتماعی عنوان کرد و افزود: در قطعه ۲۰۳ با داستانی روبرو هستیم که محل وقوعش در سال‌های دولت نهم می‌گذرد و از قضا قصه نیز از شب درگذشت استیو جابز مدیر شرکت اپل شروع می‌شود. کاراکتر قصه ما نیز در همین شب می‌میرد و به عالم برزخ پای می‌گذارد. حضورش در این فضا باعث دمخور شدنش با آدم‌هایی می‌شود که برخلاف او افراد مشهوری هستند. این افراد طیفی از افراد از استیو جابز تا خواننده مشهور انگلیسی امی وایندهاوس تا قذافی و رهبر کره شمالی را شامل می‌شود. داستان در ادامه شرح روزنوشت‌‌های این فرد است در مواجهه با این افراد و خاطراتش از معاشرت با آنها در برزخ را روایت می‌کند.

پوریا سوری

این نویسنده افزود: تمام سعیم این بود که کتاب در نهایت همان چیزی نباشد که به اقتضای روز در روزنامه منتشر کرده‌ایم. به همین خاطر بخش‌های این داستان را بازنویسی کردم. البته خود داستان نیز ارجاعات کمی به تاریخ دارد و در بازنویسی انجام شده روی آن حدود ۱۲ قسمت به آنچه که در روزنامه منتشر شده بود بخش‌هایی را اضافه کردم و ارجاعات را نیز به روز قرار دادیم.

یادآوری می‌شود از پوریا سوری پیش از این مجموعه شعر دیکته اقلیت منتشر شده است.

کتاب قطعه ۲۰۳ را نشر مروارید با قیمت ۹ هزار تومان منتشر کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر