menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

خنداندن ایرانی‌ها سخت است

شعرآورد هفته گذشته تبریز با عنوان «شب شعر اسفند» و با حضور ناصر فیض و دکتر عباس احمدی برگزار شد و طی این مراسم از زوج‌های شاعر تبریزی با هدایایی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم که پنجشنبه از سری جلسات شعرآورد موسسه فرهنگی و هنری شهرستان ادب در تبریز برگزار می‌شد، شاعرانی از نقاط مختلف اذربایجان به شعرخوانی پرداختند.

ناصر فیض، شاعر طنز پرداز و برجسته کشورمان که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت با بیان اینکه ما ایرانی‌ها بالذات شوخ طبع و طنز پردازیم گفت: خنداندن ایرانی‌ها سخت است، چون خودشان هنرمند طنزپردازند و هنر بالایی برای خنداندن چنین ملتی لازم است.

فیض در ادامه اشعاری خواند که با استقبال گرم حاضران مواجه شد.

ناصر فیض

دیگر مهمان ویژه این مراسم عباس احمدی بود که هم اشعار حماسی خواند و هم اشعار طنز، بخش دیگر برنامه که به شدت مورد استقبال قرار گرفت آغاز شاهنامه خوانی توسط جوان شاعر و پژوهشگر تبریزی «کسرا مینایی» بود.

رضا شیبانی شاعر تبریزی و دبیر جلسات شعرآورد تبریز در مقدمه شاهنامه خوانی کسرا مینایی، با بیان اینکه شاهنامه سند ملی ایران است، گفت: کسانی با تحریف تاریخ قصد دارند تا این اثر را ، اثری ضد آذربایجان و ترک ستیز، معرفی کنند که ما در شاهنامه خوانی‌های هفتگی در شعرآورد به این شبهه پاسخ خواهیم داد.

وی افزود : قلمرو تاریخی ایران در این اثر ترسیم شده است، از جمله سرزمین‌های قفقاز که به زور سرنیزه از ایران جدا شدند.

وی تصریح کرد: امیدواریم همچنانکه به گفته امام خمینی (ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، به زودی خدا سرزمین‌های قفقاز را هم به دامن ایران اسلامی بازگرداند.

در ادامه شاعرانی از تبریز ، اهر ، آذرشهر و دیگر شهرهای استان‌های شمال غربی کشور به شعرخوانی پرداختند.

در پایان با هدایایی از زوج‌های جوان و شاعر شعرآورد تبریز ، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است شعرآورد تبریز جلسه هفتگی متعلق به موسسه فرهنگی و هنری شهرستان ادب در تبریز است که به دبیری دکتر رضا شیبانی، هر هفته پنجشنبه‌ها، با حضور پرشور شاعرانی از نقاط دور و نزدیک اذربایجان شرقی و غربی، از ساعت 16 الی 18 در تالار آوینی فرهنگسرای 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.
فارس

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر