menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حمزه محمد ارشد

خاطرات یک مرد بد : معرفی حمزه محمد ارشد

زهرا صفاجویی :
حمزه محمد ارشد 3 ژوئن 1985 در لندن انگلیس به دنیا آمد. پدر و مادرش در پنجاب پاکستان متولد شده‌اند. ارشد پس از اتمام تحصیلاتش در دبیرستان به تحصیل در زمینه تئاتر و سپس اجرا پرداخت.
در سپتامبر 2010 ارشد شروع به ساخت یک سریال طنز اینترنتی به نام «خاطرات یک مرد بد» کرد. حمزه تمام کارهای این مجموعه را به تنهایی به عهده گرفت و علاوه بر نویسندگی به کارگردانی و بازیگری نیز پرداخت. در کنار او چند تن از دوستانش نیز به ایفای نقش‌های دیگر سریال پرداختند.
داستان این مجموعه درباره مرد جوانی است که سن عقلی او هفت سال است و به همین علت با داستان‌ها و اتفاقاتی در زندگی‌اش رو به رو می‌شود.
این سریال اینترنتی که تا اکتبر 2013 ادامه داشت رفته رفته تماشاچیان بسیاری پیدا کرد، تا جایی که در سال 2011، اپیزود پنجم این سریال در رده بندی فیلم‌های اینترنتی بیشتر دیده شده، رتبه هفتم را کسب کرد.

حمزه محمد ارشد

حمزه محمد ارشد

ساخت این مجموعه باعث شد حمزه کاندیدای دریافت جایزه از چند جشنواره شود. در سال 2011 در بخش طنز فیلم‌های کوتاه فستیوال وسایل ارتباط جمعی، کاندیدای دریافت جایزه بهترین نویسنده و کارگردان طنز و در سال 2012 نیز در چهارمین فستیوال سالانه فیلم کوتاه، کاندیدای دریافت جایزه بهترین مجموعه اینترنتی شد.
پس از کسب این موفقیت، ارشد به تلویزیون سراسری انگلیس راه پیدا کرد. اولین بار از او در یکی از شبکه‌های تلویزیونی به عنوان مهمان برنامه دعوت به عمل آمد، ولی پس از آن در چند برنامه مشهور تلویزیونی به اجرای طنز پرداخت.
ارشد که تا حدودی صاحب نام شده بود، تصمیم به اجرای استندآپ کمدی و برگزاری تورهای استندآپ کمدی گرفت. برای شروع، او توری را سرتاسر انگلیس به راه انداخت و نام آن را بر اساس سریالش «تور طنز مرد بد» گذاشت.
حمزه ارشد که با «مرد بد» موفقیت زیادی کسب کرده بود، تصمیم به ادامه کار با همین شخصیت گرفت و پس از این چند ویدئوی دیگر با محوریت همین شخصیت ساخت.
ویدئوهای «سیاه و قهوه ای» و «دنیای مرد بد» از این نمونه هستند که در تمامی این فیلم‌ها، حمزه خودش علاوه بر نویسندگی به کارگردانی، تولید و بازی نیز پرداخته است. او در تمامی این فیلم‌ها بر اساس اولین فیلمش از همان شخصیت اصلی مرد بد که خودش به ایفای نقش آن پرداخته بود استفاده کرد.
تنها فیلمی که در آن به ایفای نقش متفاوتی پرداخته، فیلم «آدامس بادکنکی» است که در آن حمزه نقش مردی را بازی می‌کند که آدامس بادکنکی درست می‌کند.
این طنز نویس و بازیگر 30 ساله به فعالیت‌های زیادی نیز در زمینه آموزش به کودکان و نوجوانان و برگزاری ورک شاپ‌هایی برای آن‌ها پرداخته است. هدف اصلی او از برگزاری این دوره‌ها آموزش اخلاقی کودکان و نوجوانان و هدایت آن ها در مسیر عدم رادیکالیست بودن نسبت به اسلام و هرگونه جهت گیری افراطی و چگونگی مواجهه با خشونت علیه مسلمانان است.
منبع : ضمیمه طنز بی قانون، روزنامه ی قانون – 18 خرداد 94

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر