menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تبسم ‌های جبهه

خاطرات با حال و قشنگ بچه های جنگ در تبسم های جبهه منتشر شد

در آستانۀ سالروز فتح بزرگ خرمشهر، کتاب «تبسم‌های جبهه»، به‌قلم حمیدداودآبادی در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،شایددرکنارهم قراردادن جنگ وشوخی،کمی غیرمنتظره باشد؛ اما ناب‌ترین شوخ‌طبعی‌ها را به شکل ساده وصمیمی درجنگ تحمیلی ودوران دفاع مقدس می‌توان پیداکردکه تاکنون چندان به آن پرداخته نشده است. داشتنِ زبانِ خوش ،باطراوت، معطر،مهذّب ولطیف،درنظراهل جهادوشهادت،کمترین باقیات‌الصالحات رزمندگان اسلام است. وقتی زمین وزمان در آتش التهاب وجنون دنیای دیوانۀامروز زیروزِبَر شدند، ملعبه وبازیچه ساختن مرگ،درجای‌جای فرهنگ جبهه‌ها خصوصاً شوخ طبعی‌هایش چشم‌هارا متحیّرمی‌کرد.

کتاب«تبسم‌های جبهه»کاری متفاوت ازحمیدداودآبادی است که به خاطرات باصفاوخواندنی بچه‌های جبهه وجنگ می‌پردازد. در این کتاب، اخلاص و از خودگذشتگی، شجاعت وتیزهوشی ، معنویت و اخلاق الهی، وصفاوصمیمیت بین رزمندگان، به خوبی توصیف شده است و بیان شوخی‌ها و طنزهای آن مردان بزرگ در میان آتش جنگ به جذابیتش افزوده است. شوخی‌هایی که هیچ وقت ازمدارحق خارج نمی‌شد. خاطرات کتاب «تبسم‌های جبهه» که هر کدام از آنها می‌توانند مایۀ خلق آثارِ متعدد هنری شوند ،مسیر ویژه‌ای را برای ما بازمی‌کند تا باور ودبه جمعِ شوخِ رزمندگان، با تصویری متفاوت ازآنها روبروشویم؛تصویری فراتر ازترکش‌ها ومجروحیت‌های جنگ.

کتاب «تبسم‌های جبهه» از انتشارات مؤسسۀ شهید کاظمی، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر