menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور پژمان جمشیدی

“پژمان جمشیدی” در تئاتر “آرسنیک و تور کهنه”

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، پژمان جمشیدی بازیکن اسبق تیم ملی و بازیگر کنونی تئاتر و تلویزیون می گوید: نقش خود را در تئاتر آرسنیک و تور کهنه بسیار دوست دارد و در هر اجرا انرژی زیادی از مردم می گیرد.

وی که این شب ها در تماشاخانه ایرانشهر در آرسنیک و تور کهنه به ایفای نقش می پردازد، اظهار کرد: در واقع نقش خود را دوست دارم چون این آدم شخصیت پیچیده ای دارد و درعین ترسناک بودن شیرینی خاصی هم دارد و شاید باور نکنید اگر به من می گفتند این نمایشنامه را بخوان و خودت یکی از نقش ها را برای بازی انتخاب کن به طور حتم همین نقش را انتخاب می کردم.

جمشیدی ۳۷ ساله سال گذشته اولین حضور خود در عرصه هنر را با سریال پژمان کلید زد ، این سریال با استقبال عموم مردم مواجه شد ، وی پس از آن نیز یک تئاتر بازی کرد . وی گفت : گریم نقش من در آرسنیک و تور کهنه بسیار ترسناک است و در کنار آن نوعی بلاهت و طنز نیز در رفتار این نقش وجود دارد، به خاطر پیچیدگی هایش آن را دوست دارم . او شخصیتی است که خیلی دوست دارد آدمها از او بترسند چرا که قصد دارد در خانه بروکلین بماند و دیگران از او حساب ببرند.

وی گفت: این اثر برگرفته از یک نمایش مشهور برادوی است که از دهه ۱۹۴۰ در کشورهای مختلف دنیا و به زبان های مختلف بارها اجرا شده است . وی افزود: پیمان قاسم خانی به حسین پارسایی پیشنهاد ترجمه این کار را داد و کامبیز کاهه زحمت ترجمه را کشید و محمد رضا کوهستانی هم نمایش را دراماتوریزه کردد. البته قاسم خانی درگیر نوشتن فیلمنامه فیلم سینمایی پژمان است و کمتر وقت کرده تا در کار حضور فیزیکی داشته باشد و در واقع مشاوره هایی به پارسایی داده است.

جمشیدی می گوید: نمایش آرسنیک و تور کهنه طنز تلخ پیچیده ای دارد و کوهستانی خیلی استادانه برخی شخصیت ها را از نمایشنامه اصلی حذف کرده ، نمایشی که ما اجرا می کنیم به ۱۰ شخصیت تقلیل پیدا کرده که برای مثال شخصیت کشیش و یکی از افسران در نمایش ما حضور ندارند و فقط به آنها اشاره می شود.

بازیگر نمایش آرسنیک و تور کهنه اضافه کرد: متن را به من پیشنهاد دادند ، آن را خواندم و خوشم آمد و آن زمان شخصیت و شکل ظاهر نقشی که من بازی می کنم هنوز درنیامده بود چون ما با یک قاتل زنجیره ای مواجهیم که برای شناخته نشدن مدام تغییر چهره می دهد و خودش را به شکل آدم های معروف در می آورد.

جمشیدی نقش خود را در نمایش آرسنیک دشوار می داند و می گوید:

پژمان در باره بازخوردهایی که از تماشاگران گرفته نیز می گوید: فکر می کنم چون نسبت به بدو ورودم به عرصه تئاتر و سینما مقداری عیب هایم را کم کرده ام تماشاگران هم ارتباط بهتری برقرار کردند و حتی برخی تئاتری کارها نظیر خانم نسیم ادبی گفتند که نسبت به کار قبلی بهتر شدم و خانم افشار یا جناب حمید صدر هم کار را دیدند و البته من جزء کوچکی از کار هستم و به نظرم اغلب تماشاگران نمایش را دوست داشتند.

ˈاز بازی من هم تقریبا همه جلوی رویم تعریف می کنند و نمی دانم واقع مطلب هم همین است یا نه و البته به طور حتم نقدی هم باشد من با کمال میل می پذیرم.ˈبازیگر نمایش آرسنیک و تور کهنه درباره تفاوت بازیگری تئاتر و مجموعه تلویزیونی نیز اضافه کرد: قطعا کار تئاتر خیلی سخت تر است چون فرصت تکرار نداری و نمی توانی اشتباه کنی .ˈ

کار زنده دشواری های کاری که قرار است ضبط شود و بعدا نمایش داده شود را ندارد اما نمایش، زنده اجرا می شود و هر شب با تماشاگران تازه ای روبرو هستی و انرژی مضاعفی نصیب تو می شود که به نظرم انرژی که یک بازیگر در تئاتر از مردم دریافت می کند بی نظیر است و در ضبط سینما و تلوزیون نصیبش نمی شود. ˈ

پژمان تاکید کرد: حسن پارسایی بسیار شخصیت منعطف و محترمی هستند و خیلی دست من را در نقش بازی گذاشتند و اگر پیشنهادی داشتم گوش می کردند و احمد سلیمانی دستیار ایشان هم خیلی زیاد به من کمک کردند و از بازیگرانی که افتخار بازی در کنارشان را داشتم نیز ممنونم چرا که من در عرصه بازیگری خیلی کم تجربه هستم و از همه آنها چیز یاد گرفتم.

***

خرید بلیط نمایش آرسنیک و تور کهنه

محل: ایرانشهر – سالن استاد سمندریان
دوره اجرا: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ – ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
ساعت: ۲۱:۰۰
مدت: ۹۰ دقیقه
بهای بلیت: ۲۵,۰۰۰ تومان

نویسنده: جوزف کسلرینگ
مترجم: کامبیز کاهه
کارگردان: حسین پارسایی
بازیگران: بهاره رهنما، نیما سیاری، سامان دارابی، فهیمه امن‌زاده،فرناز رهنما٬ بیژن بنفشه‌خواه، اردشیر کاظمی، پژمان جمشیدی، سپند امیرسلیمانی٬ خسرو احمدی

مشاور کارگردان: پیمان قاسم خانی
دراماتورژ: محمدرضا کوهستانی
طراح صحنه: سیامک احصایی
طراح لباس: الهام شعبانی
طراح گریم: حسین اردستانی
مجری طرح: میثم احمدی

نمایش «آرسنیک» قطعه کلاسیک از وصف چیرگی جنون بر عقل است و از زمان نخستین اجرایش در ۱۹۴۱ یکی از موفق‌ترین کمدی‌های برادوی بوده است.

تیوال

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر