menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حضور پررنگ هنرمندان ایرانی در یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور

شجاعی طباطبایی تاکید کرد: تعداد زیادی از هنرمندان حاضر در دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور، ایرانی هستند.

به گزارش شیرین طنز، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: هدف اصلی از برگزاری دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران که از سال ۱۳۷۲ کلید خورده است، معرفی هنرمندان ایرانی به کشورهای خارجی و آشنایی طیف عظیمی از اصحاب فرهنگ و هنر جهان، با توانمندی و سرمایه های ارزشمند ایران در حوزه کاریکاتور است.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره تعداد زیادی از کاریکاتوریست‌های تهرانی و به ویژه شهرستان‌ها در این رویداد رقابتی حضور یافته و بیش از ۶۰۰۰ اثر در سه محور کارتون موضوعی با موضوع ایمنی و امنیت، کارتون آزاد و کاریکاتور چهره از اقصی نقاط ایران و دیگر کشورها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

شجاعی اظهار داشت: در مرحله بازبینی و داوری نهایی استادان غلامعلی لطیفی، جواد علیزاده، کامبیز درم بخش و بهرام عزیزی از ایران و ۳ تن از پیشکسوتان کاریکاتور جهان آثار را بررسی و در نهایت ۵۰۳ اثر از ۴۵۰ هنرمند که نیمی از آنان را هنرمندان داخلی تشکیل می دهند، در مرکز فرهنگی هنری صبا به نمایش درآمد.

دبیر دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران، در خصوص برگزیدگان و جوایز جشنواره گفت: در هر بخش نفرات اول تا سوم و ۷ نفر راه یافته به مرحله نهایی با جوایز ارزنده تقدیر می‌شوند و جایزه ویژه این مسابقه جهانی، به هنرمندی که طبق نظر هیئت داوران معیارهای نوآوری، تکنیک حرفه‌ای و خلاقیت را در آثار خود به کار گرفته باشد، اختصاص خواهد یافت.

شجاعی تصریح کرد: روزهای ۲۲ و ۲۳ آذرماه ورکشاپ گروهی و روز بیست و چهارم مراسم اختتامیه با حضور مسئولان فرهنگی کشور و همچنین ۱۲ تن از هنرمندان پرآوازه رشته کاریکاتور از کشورهای ترکیه و پرتغال برگزار می شود و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به چاپ کاتالوگ تخصصی از آثار برگزیده یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران، جشنواره را وسیله‌ای برای استعدادیابی عنوان کرد و افزود: با برپایی جشنواره استعدادها شناسایی می شوند. پرورش این استعداد ها مرحله بعدی کار است. همانگونه که چندسال اخیر نقش هنرمندان گرافیست و کاریکاتور در تبلیغات و طراحی های شهری بسیار پررنگ بوده، پس از این نیز زمینه پیشرفت برای آنان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر