menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حسین صافی

حسین صافی، کارگردان هنری شکرستان، میهمان حوزه هنری فارس شد

به همت حوزه هنری فارس”حسین صافی”کارگردان هنری مجموعه انیمیشن شکرستان به مناسبت روز جهانی انیمیشن میهمان انیماتورهای فارس شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، این برنامه با هدف آشنایی، رشد و ارتقاء سطح کیفی آثار تولیدی انیماتورهای فارس در سالن کنفرانس حوزه هنری برگزار شد.

دراین نشست قسمت های از مراحل تولید انیمیشن “شکرستان” پخش شد و “حسین صافی” نیز در مورد روند تولید این مجموعه توضیحاتی را برای حاضران بیان کرد. همزمان با حضور “صافی” در شیراز از برترین انیماتورهای فارسی نیز درسالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس و حوزه هنری فارس تقدیر شد.

حسین صافی

رئیس حوزه هنری فارس در این مراسم ضمن بیان پیشینه ای از تولید و رشد هنر انیمیشن در جهان گفت: در ایران از سال 70 با تلاش های بزرگانی همچون استاد زرین کلک اتفاقات خوبی در عرصه این هنر افتاد و باعث حرکت رو به شد آن در کشور شد. مهدی نجابت در ادامه از تولیدات فاخر انیمیشن درحوزه هنری فارس خبر داد و ابراز داشت: برای رشد هرچه بیشتر این عرصه لازم است بخش خصوصی به میدان آید تا در سایه حمایت های دولتی بتواند موفقیت کسب کند.

در این آیین در کنار تقدیر از انیماتورهای چون ،مهبد بذر افشان،علی زارع قنات نویی، مازیار محمدی نژاد ،سعید پور غلامی، رضا مومنی، محمد صادق حسین پور، از سالها تلاش و کوشش بهروز بصیری فرد انیماتور برتر استان در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری فارس نیز قدردانی شد. “بهروز بصیری فرد” مسئولیت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری فارس، نویسنده ، کارگردان ،تدوینگر و انیماتور فیلم های کوتاه پویا نمایی آخرالزمان، سکه، نقطه اوج ، داستان جعبه ای و برنده بهترین فیلم تجربی جشنواره فیلم کوتاه شیراز، منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران و دبی، منتخب چهارمین جشنواره دینی رویش، را در کارنامه خویش دارد.

شکرستان

حسین صافی متولد ۱۳۵۵ در مشهداست. وی دانش‌آموخته کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. این انتیماتور برجسته ایرانی سابقه تدریس در خانه کاریکاتور ایران را نیز داردو در پنجمین دو سالانه کاریکاتور تهران در بخش چهره نفر اول شد. برگزیده بی ینال کاریکاتور ایتالیا 2002، برنده دیپلم افتخارو تندیس جشنواره سالانه world press cartoon کشور پرتغال، عضو هیئت انتخاب آثار سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 2013 و عضو هیئت داوران سومین جشن خانه سینمای ایران 1393 از جمله موفقیت های کسب شده توسط صافی است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر