menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

جنبه مهربان اعتقادات ما ناگفته باقی مانده است

مسئول دفتر طنز حوزه هنری بیان كرد: عده ای فكر می‌كنند دین ما دین خشنی است، جنبه مهربان اعتقادات ما ناگفته باقی مانده و باید این جنبه از دینمان را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش شیرین طنز، ناصر فیض، شاعر و طنزپرداز، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، اظهار داشت: در اعتقادات ما، چه اعتقادات فرهنگی و چه باورهای دینی مان، به گشاده رویی، سخن نیكو گفتن و مردم‌داری توجه و سفارش ویژه شده است و حتی در احادیث داریم كه اندوه مومن در قلبش و شادیش در چهره‌اش است.

وی با اشاره به لزوم شوخ طبعی و اهمیت خنده گفت: نقل شده است كه پیامبر گرامی اسلام (ص) بسیار شوخی می‌كردند، یا حضرت امام خمینی (ره) و سایر پیشوایان ما در گفته هایشان از كلمات و عبارات طنزآمیز استفاده می‌كنند كه این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از حرف‌ها را در قالب طنز می‌توان بیان كرد و از این طریق تاثیر بیشتری خواهند داشت.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری گفت: بسیاری از حكمای ما افراد ظریفی بودند كه با ظرافت و طنز خاصی مسائل جامعه را مطرح می‌كردند؛ چراكه واقف بودند اگر با درشت گویی و اشاره مستقیم آن ها را مطرح كنند، نمی توانند جامعه هدف را به آن موضوع آگاه كنند. بنابراین برای همراه كردن مخاطب، نزدیك شدن به آن ها و نزدیك كردن افراد جامعه به یكدیگر، مطالب را در بسته بندی طنز قرار می دادند.

ناصر فیض

نویسنده كتاب های پرفروشی از جمله «املت دسته دار» و «فیض بوك» تاكید كرد: این موضوع را امروز در رسانه هایمان هم می بینیم و شاهد هستیم كه بسیاری از وعاظ، با نكته سنجی این را دریافته اند كه با مخاطب بهتر است با زبان طنز، با استفاده از مثال های ملموس و قابل درك سخن بگویند و هنگامی كه با مردم با زبان خودشان حرف زده شود، با گوینده همراهی بیشتری می كنند.

ناصر فیض گفت: عده ای فكر می كنند دین ما دین خشنی است كه در آن صرفا به جنگ و دفاع و شهادت تاكید شده است، این ها بخشی از وظایف ماست و جان بر كف گذاشتن هم در موقع لزوم شیرین می شود؛ اما دین ما تنها این جنبه را ندارد و اشاره می شود تا جایی كه ممكن است دشمن را قانع و به راه راست هدایت كنیم.

وی با اشاره به اینكه ما دین مهربانی داریم كه از آن غفلت شده است، اظهار داشت: جنبه مهربان اعتقادات ما ناگفته باقی مانده است و باید این جنبه از دین‌مان را به دنیا نشان دهیم و آن را به مردم خودمان بهتر بشناسانیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر