menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشن امضای آبنبات هل دار و پسته ای

جشن امضای آبنبات های طنز مهرداد صدقی در نمایشگاه کتاب بجنورد برگزار شد

همزمان با آخرین روز از نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، جشن امضای دو کتاب آبنبات هلدار و آبنبات پسته‌ای با حضور مهرداد صدقی، نویسنده این آثار برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، در آخرین روز از نهمین نمایشگاه کتاب در استان، جشن امضای دو کتاب آبنبات هلدار و آبنبات پسته‌ای، نوشته مهرداد صدقی با حضور نویسنده آثار، هنرمندان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.
مهرداد صدقی، نویسنده دو کتاب آبنبات هلدار و آبنبات پسته‌ای در این مراسم، با بیان اینکه طنز نوشتن را از دوران دانشجویی آغاز کرده است، افزود: در این مسیر از محضر اساتید بزرگی ازجمله ابوالفضل زرویی نصرآباد بهره برده‌ام.
وی با اشاره به اینکه مردم خراسان شمالی به طور کلی انسان‌های شوخ‌طبعی بوده و این مسأله در گرایش او به سمت طنزنویسی نقش فراوانی داشته است، اظهار کرد: از سوی دیگر به دلیل آنکه نمی‌خواستم تلخی داستان سبب رنجش و ناراحتی مخاطب شود، گزینه طنز را برای داستان‌نویسی انتخاب کردم.

جشن امضای آبنبات هل دار و پسته ای
صدقی همچنین با اشاره به نیاز جامعه ما به آثار طنز، اضافه کرد: ما طنزنویسان زیادی در جامعه در حوزه داستان نداریم؛ ازاین‌رو لازم است در این وادی فعالیت بیشتری صورت گیرد.
این نویسنده با اشاره به اینکه تلاش می‌کند از حرکت در مسیر جناحی خودداری کند، خاطرنشان کرد: اگر طنزنویس جناحی باشد امکان دارد از عیب‌های جناح مورد علاقه خود چشم‌پوشی کند و به همین دلیل به‌عنوان یک طنزپرداز که رسالت او دیدن عیب‌ها و گوشزد کردن آنها است، توفیق کمتری داشته باشد.
صدقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون ۹ اثر منتشر کرده است، به بیان ویژگی‌های کتاب طنز آبنبات هلدار پرداخت و گفت: آبنبات هلدار داستانی سرشار از عناصر بومی بوده و در این کتاب سعی کردم زاویه‌ای برای داستان‌نویسی انتخاب کنم که همه مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در این مدت مخاطبان با این داستان ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند، اظهار کرد: نخستین چاپ آبنبات هلدار در سال ۹۲ صورت گرفت و تاکنون استقبال مناسبی از این کتاب شده است.
صدقی همچنین با اشاره به فعالیت دفتر طنز حوزه هنری کشور، افزود: دفتر طنز حوزه هنری مرکز و مرجعی برای هنرمندان طنزنویس بوده و درب آن به روی تمام طنزپردازان کشور باز است.
گفتنی است، حوزه هنری خراسان شمالی در نهمین نمایشگاه کتاب استان با تولیدات داخلی خود و محصولات شاخص کشور نظیر کتاب‌های دا، نورالدین پسر ایران، زندان الرشید، لشکر خوبان و … حضور یافته بود.
همچنین در غرفه حوزه هنری خراسان شمالی در این نمایشگاه، آثار برگزیده جشنواره سراسری کاریکاتور نفوذ به نمایش گذاشته شده بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر