menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشنواره طنز و شعر ده سال اخیر افغانستان برگزار می‌شود

مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان با بیان اینکه در گذشته‌ها حرکت فعال داستان‌نویسی در کشور جریان داشت، گفت: قرار است جشنواره طنز و شعر ۱۰ سال اخیر کشور بزودی برگزار شود.

به گزارش شیرین طنز، «سیدرضا محمدی» مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه ادبیات افغانستان را دوباره زنده کنیم، از برگزاری جشنواره‌های طنز و شعر ۱۰ سال اخیر افغانستان خبر داد.

نویسندگان از نویسندگی به فعالیت‌های اقتصادی رو آورده‌اند

محمدی با بیان اینکه نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان آغازی برای فعالیت موثر داستان‌نویسان است، توضیح داد: قصه‌های نگفته فراوانی وجود دارد و این جشنواره نشان‌دهنده فعالیت داستان‌نویسی است.

وی ادامه داد: افغانستانی‌ها قدر نویسندگان و داستان‌نویسان خود را دانسته، اما در سال‌های اخیر نویسندگان از این رشته دست کشیده و بیشتر به فعالیت‌های اقتصادی پرداخته‌اند.

مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان رکود نویسندگی را نگران کننده خواند و گفت: ادبیات افغانستان با مشکلات مواجه شده و نیاز است تا این ادبیات را دوباره زنده کنیم.

جشنواره طنز و شعر ۱۰ سال اخیر افغانستان برگزار می‌شود

سیدرضا محمدی با تأکید بر اینکه نویسندگان باید دوباره فعالیت خود را آغاز کنند، افزود: نویسندگان باید خود را بشناسند و روایت‌های جدیدی را پیدا کنند.

محمدی تصریح کرد: فعالیت نویسندگان هم می‌تواند سبب کسب درآمد برای آنها شود و هم باور‌های ادبیات‌پروری و علاقه مردم به آن را زنده کند.

وی از برگزاری جشنواره‌های طنز و شعر ۱۰ سال اخیر افغانستان خبر داد و توضیح داد: بزودی جشنواره بزرگ طنز و شعر ۱۰ سال اخیر افغانستان را در کابل برگزار خواهیم کرد.

احیای مجدد ادبیات نیاز به عشق دارد

مسئول نخستین جشنواره سراسری ادبیات داستانی افغانستان با بیان اینکه هر فعالیتی به عشق و علاقه نیاز دارد، گفت: توسعه ادبیات و زنده شدن دوباره آن نیازمند عشق و علاقه نویسندگان است.

سیدرضا محمدی افزود: نویسندگی پول و ثروت‌ساز نیست، اما جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد، بنابراین نویسندگان نباید ناامید باشند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر