menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

جشنواره تئاتر طنز ققنوس برای سومین سال پیاپی در میناب برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از برگزاری جشنواره تئاتر طنز ققنوس برای سومین سال پیاپی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، رضا اوژند طی نشستی خبری با اشاره به فعالیت هنرمندان مینابی در بخش‌های مختلف، حمایت از هنرمندان را از اولویت‌های اداره فرهنگ و اشاره ذکر کرد و گفت: حمایت از هنرمندان باید به گونه‌ای باشد که آنها بتوانند با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه دهند و در میادین مختلف افتخار کسب کنند.
وی همچنین از کلنگ زنی مجتمع فرهنگی میناب در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: احداث مجتمع فرهنگی از مطالبات جدی هنرمندان مینابی است که با حمایت مجموعه اداره کل ارشاد هرمزگان و پیگیری مدیر کل به مراحل نهایی رسیده است.
اوژند افزود: وجود مجتمع فرهنگی هنری در میناب می‌تواند موجب انسجام بیشتر امور هنری و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب در ادامه از احداث و راه‌اندازی مجتمع تفریحی رفاهی در روستای بهمنی میناب خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره اوقاف و امور خیریه میناب مقرر شده باغی موقوفه در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.
این مسئول همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر طنز ققنوس در میناب خبر داد و گفت: این جشنواره طی روزهای هفتم و هشتم خردادماه برای سومین سال پیاپی در میناب برگزار می‌شود.
وی با تشریح ویژگی‌های هنر تئاتر اظهار داشت: تئاتر از جمله هنرهایی است که هنرمند می‌تواند حس واقعی خود را به تماشاگران القا کند و آنان را تحت تاثیر قرار دهد.
اوژند با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم با استفاده و بهره‌گیری از نیروی جوان ذکر کرد و افزود: حمایت از هنرمندان جوان به ویژه فعالان حوزه تئاتر، می‌تواند زمینه ساز جریانی موثر برای رشد نسلی از هنرمندان تئاتر باشد.
دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر طنز ققنوس نیز در این نشست با تشریح شکل‌گیری جشنواره طنز ققنوس اظهار داشت: فراخوان جشنواره سوم از ابتدای اردیبهشت ماه به تمام گروه‌های فعال تئاتر در میناب ارسال شد.
حبیب ناصری بیان داشت: پس از انتشار فراخوان 21 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از طی مراحل بازبینی 10 گروه موفق شدند به مرحله جشنواره راه یابند.
وی گفت: این جشنواره با موضوع آزاد و آسیب‌های اجتماعی طی دو روز در فرهنگسرای شهید بهشتی میناب برگزار می‌شود.
ناصری انسجام گروه‌های هنری و وحدت بین هنرمندان در سطوح مختلف سنی را از دیگر اهداف جشنواره طنز ققنوس ذکر کرد و بیان داشت: همکاری رسانه‌ها و جامعه هنری می‌تواند به این جشنواره قدرت بیشتری ببخشد.
وی گفت: جشنواره تئاتر طنز ققنوس به همت اداره ارشاد میناب و با همکاری اداره ورزش و جوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد، مجتمع تجاری زیتون، دفتر کانون‌های فرهنگی هنری منطقه میناب، انجمن نمایش میناب، فرهنگسرای شهید بهشتی و شورای شهر میناب برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر طنز ققنوس همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر با حضور اساتید برجسته را از برنامه‌های حاشیه این جشنواره ذکر کرد.
وی گفت: گروه هنری نسیم با نمایش چنگیز بی‌پول، گروه هنری چیچکا با نمایش خواب و خیال، کانون فرهنگی 12 امام با نمایش خسیس، کانون فرهنگی هنری امام المتقین سولقان با نمایش اتفاقات یک جشنواره، گروه آنامیس جوان با نمایش نظر شما چیه، گروه نمایشی کانون فرهنگی علی بن ابیطالب(ع) با نمایش به چشم خار و به دل دوست، کانون البدر سربازان با نمایش دل خوشک، گروه هنری روستای نوبند جدید با نمایش مظلوم به صورت مستقیم به مرحله مسابقه جشنواره راه پیدا کرده‌اند.
ناصری افزود: نمایش عبرت از گروه کریم آل طاها و نمایش شیفراگ از گروه اکرام از آثاری است که به صورت مشروط به جشنواره راه یافته‌اند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر