menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رویا صدر

جدیدترین پژوهش های رویا صدر در “اندیشیدن با طنز” منتشر کرد

کتابی تازه از رویا صدر با عنوان «اندیشیدن با طنز» شامل مجموعه‌ای از گفتگوها درباره طنز منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، رویا صدر طنز پرداز و پژوهشگر تازه‌ترین کتاب خود را با عنوان «اندیشیدن با طنز» از سوی نشر مروارید منتشر کرد.

این کتاب شامل ۱۳ گفتگوی انجام شده توسط وی با استادان و صاحبت نظران حوزه فرهنگ و اندیشه درباره طنز است.

صدر در این کتاب با چهره‌هایی چون نعمت‌الله فاضلی، ناصر فکوهی، امیرعلی نجومیان، حسن جوادی، داریوش مودبیان، حسن جوادی، ساسان فاطمی، رضا داوری اردکانی، یاسر میردامادی، علیرضا فولادی، عباس محمدی‌اصل، فرید فدایی، محمد صنعتی و کوروش صفوی درباره طنز مصاحبه شده است.

اندیشیدن با طنز

در این گفتگوها صدر تلاش کرده که موضوعات مهم و محورهای اساسی بحث‌برانگیز ومناقشه‌آمیز جامعه امروز ما در حوزه طنز را مورد توجه قرار داد و مباحث روزآمد در حوزه پژوهش طنز را از جمله ارتباط میان طنز با جنسیت، قومیت، اخلاق، مذهب و… را مورد توجه و پرداخت قرا دهد.

محورهای مصاحبه‌های این کتاب نیز با موضوعاتی چون طنز و جامعه‌شناسی، طنز و پست مدرنیسم، طنز معاصر ایران؛ طنز و هنرهای نمایشی، طنز و موسیقی، طنز و فلسفه، طنز والهیات، طنز و روانپزشکی و روانشناسی و نیز طنز و زبان‌شناسی قرار گرفته است.

رویا صدر هدف از تدوین و انتشار این کتاب را نیاز به جدی گرفتن پژوهش در طنز عنوان کرده و در مقدمه خود بر کتاب تازه‌اش اظهار امیدواری کرده که با انتشار این گفتگوها بتواند جدای از رویکردهای نظری، راهی تازه پیش روی مخاطب بگشاید و راه را بر تعابیر و تعاریف و برداشت‌های شخصی و سلیقه‌ای در زمینه طنز ببندد.

این کتاب را به تازگی نشر مروارید با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر کرده است.
حمید نورشمسی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر