menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جایگاه طنز در کشور

یك طنزپرداز معتقد است طنز در تمام عرصه های هنری و زمینه های مختلف زندگی بشر تاثیر به سزایی دارد زیرا كه كشور ما همیشه مورد آسیب های اجتماعی، رخدادهای تاریخی و سیاهی های سیاسی بوده است. به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد حكیم آذر طنزپرداز درباره فواید و خصوصیات برگزاری جشنواره در زمینه طنز، اظهار كرد: مسلماً برگزاری جشنواره در عرصه طنز خوب است، زیرا باعث شكوفایی استعدادها و خلق آثار نو و متفاوت می شود.
وی ادامه داد: طنز رویكردی علمی، هنری و فرهنگی دارد، از این رو وقتی نگاه سلیقه ای و هنری را با نگاه تحلیلی، علمی و پژوهشی تلفیق كنیم یك نگاه و دیدگاه دقیق و خالی از تعصب به دست می آید كه می تواند تاثیرگذار و هدفمند باشد.

محمد حکیم آذر
حكیم آذر با اشاره به اینكه طنز ابزار هنر است و باید به درستی از كاربردهای هنری آن استفاده كرد، گفت: هنر با زبان و فرهنگ جامعه در ارتباط است پس در ارتقاء دادن آن باید كوشش كرد. به خصوص برگزاری جشنواره ای همانند جشنواره طنز سوره می تواند كمك شایانی در این زمینه انجام دهد و این رویكردها را تقویت كند تا جایگاه طنز اصیل را قوت بخشد.
این طنزپرداز خاطرنشان كرد: طنز در تمام عرصه های هنری و زمینه های مختلف زندگی بشر تاثیر به سزایی دارد زیرا كه كشور ما همیشه مورد آسیب های اجتماعی، رخدادهای تاریخی و سیاهی های سیاسی بوده است. همین امر هم باعث شده تا طنزپردازان دست به كار شوند و دست به آفرینش طنز بزنند.
به گفته وی، طنز ابزار قوی برای مبارزه با سلطه جویان است كه حتی این نوع از هنر را در اشعار طنزگونه حافظ بعد از حمله مغول می توان مشاهده كرد. حكیم آذر تصریح كرد: به اعتقاد من طنز هر دوره را باید با زمانه خودش مقایسه كرد، مقاله های پژوهشی در طنز چارچوب و قواعد اصولی خودش را دارد. در طنز مسائل و موضوعات مختلفی وجود دارد كه با پژوهش و دانش و علم تاریخی باید بررسی شود.
وی درباره جایگاه امروز طنز در كشورمان گفت: در حال حاضر شاهد طنزی هوشمندانه و اخلاق گراتر از گذشته هستیم، زیرا كه در زمان قدیم بیشتر طنزها به سمت هزل و هجو گرایش داشت. حكیم آذر در پایان اظهار كرد: برگزاری جشنواره ها تریبون و موقعیت خوبی برای جوانانی است كه تازه وارد عرصه طنز شده اند و اینكه تعامل بین جوانان و پیشكسوتان می تواند موقعیت خوبی را برای جوانان فراهم كند تا از تجربیات بزرگان بهره مند شوند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر