menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کامبیز درم بخش

جایگاه اصلی کاریکاتور در مطبوعات است

پیشکسوت هنر کاریکاتور گفت: با وجودی که جایگاه اصلی کاریکاتور در مطبوعات است، اما تعداد کمی از کاریکاتوریست ها در مجله ها و روزنامه های کشور فعال هستند.
کامبیز درم بخش روز جمعه در حاشیه نخستین جشنواره ˈبهاره های سیلکˈ کاشان در گفت و گو با ایرنا افزود: مسوولان مجله ها و روزنامه ها بواسطه حساسیت به هنر کاریکاتور، کمتر از حضور هنرمندان این رشته هنری استقبال می کنند.

وی گفت: بی توجهی به هنر کاریکاتور باعث شده کاریکاتوریست ها تنها بدلیل شرکت در جشنواره ها برای بروز استعدادهای خود بهانه ای برای کار پیدا کنند.

وی کاریکاتور را هنری اعتراضی دانست و افزود: نقد یک کاریکاتوریست برای اصلاح امور جامعه است تا با کمترین حرف معضلات اجتماع خود را بیان کند.

وی گفت: کاریکاتوریست های کشور خطوط قرمز نظام را بخوبی می شناسد، ولی متاسفانه آستانه تحمل برخی مسوولان در هنگام مواجهه با این هنر کم است.

کامبیز درم

این هنرمند پیشکسوت کشور گفت: بعد از سینما، هنرمندان کاریکاتوریست بیشترین افتخارات هنری در عرصه های بین المللی را برای ایران به ارمغان آورده اند و همه دنیا بدلیل وجود آثار هنرمندان ایرانی در موزهای خارجی بخوبی با هنر کاریکاتور کشور آشنا هستند.

درم بخش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید باید از هنرمندان کاریکاتوریست حمایت کند، خاطرنشان کرد: برای ادامه هنرنمایی و کسب افتخارات جهانی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری جلسه های خوبی برای بیان مشکلات و معضلات پیش روی این هنر برگزار کرده ایم.

در برگزاری جشنواره سفالینه های سیلک کاشان 10 سفالینه نمادین و عظیم مطابق با آثار مکشوفه تمدن سیلک برای احداث در مناطق مختلف شهر کاشان به مدت دو روز با حضور استادان پیشکسوت هنرهای تجسمی کشور در سالن ورزشی ˈغیاث الدین جمشید کاشانیˈ نقاشی می شود.

جمهوری اسلامی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر