menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

توجه بیشتر رسانه‌ ها به کاریکاتور

محسن اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد:

از سال 1375 دفتر کاریکاتور شروع به کار کرد، محمد علی نژاد گروه «پیشکسوتان کاریکاتور» را پی ریزی کرد و این گروه شکل گرفت و گروه «طنزآوران جوان» که حدود 300 عضو داشت تشکیل شد.

اسدی با بیان اینکه مسئولیت این گروه از سال 82 به این جانب واگذار شد تصریح کرد: سال 82 برنامه‌ای 10 ساله با همکاری رضا جنگی و مجید ادیبی تنظیم کردیم و آنجا به این نتیجه رسیدیم که جایگاه اصلی هنر کاریکاتور، مطبوعات است.

وی با اشاره به اینکه در آغاز کار همکاری‌هایی با نشریات داشتیم خاطرنشان کرد: روزنامه شهرآرا امکان چاپ کارها را در آن زمان به صورت کارتون دنباله دار انتشار داد و جلسات زیادی را با روزنامه‌های قدس و خراسان برگزار کردیم تا بتوانیم از طریق آنها به ترویج هنر کاریکاتور بپردازیم که متاسفانه به نتیجه مطلوبی نرسید.

اسدی عدم شناخت از جایگاه کاریکاتور مشهد را یکی از عوامل اصلی در فقدان نگاه هنری به کاریکاتور دانست و عنوان کرد: با وجود اینکه نگاه هنرمندان کاریکاتوریست، نگاهی فرهنگی است مسئولان به ما نگاهی سیاسی دارند و این عامل سبب شده است کاریکاتور نتواند جایگاه واقعی خود را محقق سازد.

رئیس انجمن کاریکاتور حوزه هنری خراسان رضوی افزود: با حوزه هنری همکاری‌های خوبی داشتیم و با کمک این حوزه خانه کاریکاتور مشهد را در سال‌های 88 و 89 تاسیس کردیم، در آن زمان مدیران ارگان‌های فرهنگی مختلف قول‌هایی دادند که از آن میان تنها جناب رفائی به حمایت از هنرمندان کاریکاتوریست پرداختند.

اسدی تصریح کرد: وقتی دیدیم مطبوعات جوابگوی ما نیستند بسیاری از هنرمندان ما به جشنواره‌ها روی آوردند که این از دیدگاه من کار اشتباهی است زیرا در نگاه جشنواره‌ای هنر تنها برای هنرمند ارائه می‌شود و نمی‌تواند در فضای اجتماعی و برای عموم به نمایش گذاشته شود.

کاریکاتور خراسان

وی با اشاره به اینکه هنرمندان ما در جشنواره‌ها به خوبی درخشیدند اظهار کرد: از سال 82 روزهای سه شنبه از ساعت 3 تا 5 جلسات نقد و بررسی کاریکاتور بودن تعطیلی و به طور مداوم برگزار می‌شود که در این جلسه حرفه‌ای کاریکاتوریست‌ها به طرح موضوعات و نقد آثار یکدیگر می‌پردازند.

اسدی از وجود 10 نفر عضو ثابت در این جلسات هفتگی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این جلسات کار نقد آثار و سوژه یابی انجام می‌شود و ما توانسته‌ایم با شرکت در جشنواره‌ای که با نام «اقیانوس‌ها در دستان ما هستند» در کشور دانمارک که تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود آثاری را ارسال کنیم.

تسنیم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر