menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تماشای سری هفتم طنز قند پهلو نوروز ۹۶ + بیوگرافی شرکت کنندگان

نوروز امسال هفتمین فصل برنامه «قندپهلو» در ۱۶ قسمت هر شب ساعت ۲۱ شبکه ی آموزش با حضور شاعران و طنزپردازانی از سراسر کشور به علاقه‌مندان شعر طنز ارائه می‌شود.
به گزارش شیرین طنز، تهیه‌کنندگی این برنامه را امیر قمیشی برعهده دارد، رضا رفیع آن را اجرا می‌کند و ناصر فیض و شهرام شکیبا به‌ عنوان داور در برنامه حضور دارند.

بیوگرافی و کاریکاتور شرکت کنندگان :

فروغ زمانی
فروغ زمانی از اصفهان گز در بر آمده است و لیسانس زبان و ادبیات فارسی دارد. متولد ۱۳۶۷ است و برگزیده بخش شعر اولین جشنواره فرهنگی استان ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور و اطراف! و ایضاً نفر سوم جشنواره کشوری شعر و داستان ریحانه و ایضاً تر(!)، برگزیده جشنواره جوان خوارزمی در سطح منطقه و بخشی از قاره آفریقا!

فیروزه دهقانی
این همه راه به شوق قند پهلو از بندر عباس آمده! کلا ۲۰ سال هم بیشتر ندارد و متولد ۱۵ آذر ۷۵ به حساب می آید. او پیانو هم می نوازد و در کنار شعر و موسیقی، دستی در طراحی هم دارد و در حال حاضر دانشجوی رشته حسابداری هم هست. هنر های دیگرش را البته مادرش می داند. بماند برای بعد!

عطرین حق دوست
ایشان متولد پاییز ۱۳۷۱ است. از سال ۱۳۸۸ از فشار زندگی به شعر روی آورد و فعال در انجمن های ادبی است۰ چند ترانه اجرا شده هم دارد که البته علوم نیست کجا اجرا شده! در حال حاضر، دانشجوی زبان و ادبیات فارسی است و سردبیری نشریه دانشجویی پنجره را هم بر عهده دارد که البته به لحاظ جیفه دنیوی یک پاپاسی هم دست او را نمی گیرد!

الهه کاشانی
اهل کاشان است و البته درست نیست که ما بگوییم خرده هوشی دارد و سر سوزن ذوقی! جناب سهراب اگر گفت، برای خودش گفت. ایشان متولد ۱۳۶۰ شمسی غیر قمری است و کارشناسی ارشد زبان و ادب فارسی را می خواند. کتاب “بند های آزاد” حاصل تلاش اوست که مجموعه ای از اشعار دیگران است. یعنی زحمتش را آن دیگران کشیدند و ایشان فقط خسته شدند! اثر دیگر ایشان نیز مجموعه سه گانه ای است که هم اکنون همکاران اطلاع دادند در مسیر ویرایش است و در راه کاشان به تهران. ان شاءالله که به سلامت برسد!

سید مسعود آهنچی
بر آمده از شهرستان بروجرد و در آمده در آذر ۱۳۷۴٫ او اولین شعرش را حواسش نبود و در ۱۰ سالگی یهویی سرود . از ۱۲ سالگی هم فقط شعر طنز می خواند. البته بدون آواز! او دبیرستانش را در مدرسه تیزهوشان گذراند . با رشته ریاضی شروع کرد ، با تجربی ادامه داد ، با علوم انسانی فارغ التحصیل شد. او هم اکنون در دانشگاه علامه در تهران به سر می برد و گویند که دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه است.

جواد فرج پور
نفر دوم هم از شهر گل و بلبل “شیراز” کوبیده آمده تا قند پهلو. جناب “جواد فرج پور ” که خوش آمده و تمامی اهل شیراز در این نوبت از قند پهلو به ایشان چشم طمع…. نه ببخشید، چشم امید دوخته اند. آقای فرج پور، زاده به سال ۱۳۴۲ شمسی است و از همان دوران ابتدایی انشاهای فکاهی می نوشتند. ایشان بیشتر دوست دارند با شعرهایش دل مردم را شاد کنند . خیلی دنبال پول نیست؛ یعنی اعتقاد دارد که پول که چرک کف دست است؛ بالاخره خودش می آید و خودش هم می رود. همین است که به جای عضویت در فلان تعاونی ، عضو انجمن طنز فارس است و به قول دوستان ، دم ایشان گرم!

سهیل سعادت
نفر سوم این گروه از نیشابور آمده است. سنی ندارد و نیاز به تجربه دارد بسیار ! نامش سهیل سعادت است (چه با مسمی!) و بیست و پنجم بهمن هزار و سیصد و هفتاد و سه دنیا را غافلگیرکرده است! فعلا از نیشابور خارج شده و در دانشگاه فردوسی مشهد روانشناسی بالینی می خواند . گویا با خودش سازش کرده تا از این طریق به خودشناسی بالینی برسد و بعد هم بر بالین شعر و طنز آرام گیرد. ایشان در این زمینه، کم گل کرده است که در عرصه تئاتر و داستان و خط تحریر و مجسمه سازی هم خودش را دارد تست می زند. این هم البته گویا یکی از مراحل خودشناسی بالینی است. طوری که گفته اند، در آخرین دوره جشنواره بین المللی طوس تا نیشابور هم برگزیده شعر فولکلور یا همان محلی خودمان شده است که با تاخیر به ایشان بسیار تبریک عرض می کنیم . یکی دیگر از مشاغل او این است که دبیر سابق کانون شعر و ادب دانشگاه فردوسی بوده است که الان شغل محسوب نمی شود!

حسین رضوی فرد
چهارمین عضو این گروه از شهر کازرون تشریف خودش را آورده. همان کازرون معروف کتاب اجتماعی. خیلی هم خوش آمده. ایشان خودش را حسین رضوی فرد معرفی کرده و این طور که خودش گفته، به شامگاه دی ماه هزار و سیصد و پنجاه و پنج به دنیا قدم رنجه کرده است. ایشان سالها پیش با انتشار کتاب طنز و نطنز “لبت را غلاف کن” با اشعار قدیمی اش خداحافظی کرده. ایشان در حال حاضر ، علاوه بر شغل مهندسی عمران و تدریس هنر در دانشگاه و تحصیل در مقطع دکترای پژوهش هنر دانشگاه تربیت مدرس و سرودن شعر و طنز و مشق خوشنویسی و بعد بچه داری و سایر کارهای منزل ، دنبال شغل دوم هم می گردد!

علی توکلی
از گناباد خراسان آمده اند و روز ۲۸ شهریور ۱۳۴۸ هم به دنیا آمده اند . هر دو آمدنشان مبارک! خدا را شکر کارشناس زبان و ادبیات فارسی هم هستند که می گویند بسیار چیز خوبیاست. در کنار شعر و شاعری به شغل شریف تابلونویسی و فیلمسازی و نقد فیلم هم اشتغال دارند و ابایی هم از انجام کارهای خوب البته ندارند. مدت ها نیز مسئول دفتر رادیو بیرجند بوده اند و فعال رادیویی؛ یعنی به نوعی ایشان رادیو اکتیو هستند! گردآوری و چاپ کتاب “سیمای طبیعی شهرستان های گناباد و بجستان” از جمله اقدامات و کرامات وی می باشد.

رحیم پیمان
ساکن شیرازند. به سال ۱۳۳۱ یعنی دقیقاً نهم اسفندش در آبادان به هستی وارد شدند و سال ۵۳ هم به استخدام پتروشیمی در آمدند. ایشان در صدا و سیمای فارس هم کار می کنند و بیکار نبودند. پانزده سال آزگار هم ستون گلستان طنز را در روزنامه خبر جنوب شیراز اداره کرده اند. مشار الیه انجمن طنز فارس را در سال ۱۳۷۶ راه اندازی کردند و ایشان مدیر فعلی این انجمن اند. شاید در آینده هم باشند. ایشان ۳ فرزند و ۴ نوه دارند و دوران بازنشستگی خود را به نوازش آنها اختصاص دادند که بسیار کار لطیفی است و خیلی فشار روی آدم نمی آورد.

محمد حسن صادقی
از خانی آباد نوی تهران هستند که در مرداد ۶۴ در محله راه آهن به دنیا آمدند. البته در بیمارستان بهارلوی این محله ، نه در خود راه آهن! ایشان مهندسی فناوری اطلاعات دارد که خیلی به ادبیات نزدیک است. ظاهرا مجرد است؛ اما خود اعتراف کرده است که متاهل ها را دوست دارد. اهل کاریکلماتور هم هست و با برخی نشریات هم همکاری دارد که اگر در قند پهلو بدرخشد؛ ای بسا بیشتر هم به سراغش بیایند. البته باید بدانند که نرم و آهسته بیایند؛ مبادا که ترک بردارد، چینی نازک تنهایی شان!

حسین احسانی فر
ایشان متخلص به “رهای لنگرودی”است و متولد ۲۶ مهر ۱۳۶۸ ، اصالتاً هم لنگرودی و بسیار بوی شمال می دهند. ایشان متاهل هستند و صاحب یک فروند فرزند که بسیار دوست داشتنی اند. دارای مدرک لیسانس در رشته اقتصاد هم هستند. خودشان را می گویم، نه فرزند کوچکشان را! این جناب، صاحب چند جلد کتاب شعر نیز هست که فقط یک مرحله اش مانده است. آن هم مرحله چاپ!

حسین گلچین
مشار الیه در سنه ۱۳۵۲ در شهر استهبان فارس پا به گیتی نهادند. ایشان در شعر طنز به “شکلات الشعراء” تخلص دارند که امیدواریم باعث افزایش قند خون نشوند و عملکردشان همچون شکلات تلخ باشد. ایشان هم اکنون فقط شعرنمی گوید. کار مفید هم انجام می دهد! هم دیپلم الکتروتکنیک دارند؛ هم تدریس در دانشگاه و هم تحصیل در مقطع دکترای ادبیات. او با عنایت به مراتب علمی اش تاکنون در جشنواره های مختلفی مقام آورده است؛ از جمله مقام اولی کنگره سراسری شعر ایثار ، برگزیدگی طنز گوله نمک اصفهان و جشنواره مکلی شعر طنز اراک. از ایشان هفت فقره کتاب باقی مانده است که اولی اش “یک چای برای آدم برفی” نام دارد و آخری اش “مجموعه شعر طنز طنزیفات” که چون خوشبختانه در قید حیات به سر می برد، کتاب های بعدی اش هم در راه است.

سید حسن صفاری
در ۲۵ مهر ۱۳۷۰ در شهر مقدس مشهد به دنیا قدم رنجه کرده است. او نویسندگی را در کنار کار طراحی از همان دوران باستانی دبیرستان آغاز کرد و دیگر هم آن را ول نکرد. بعد ها در رشته مهندسی برق مخابرات دانشگاه فردوسی به تحصیل پرداخت و خرده خرده شعر گفتن را شروع کرد. هم اکنون با پشت سر گذاشتن خدمت مقدس سربازی در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق در دانشگاه تهران مشغول ادامه تحصیل است. نا گفته نماند که او برادرش دکتر سید علیرضا صفاری را موثر در رسیدن این فرد به موفقیت های تحصیلی می داند. در حال حاضر کسی اگر از ایشان طلبی دارد، می تواند به بردار بزرگترش مراجعه کند.

عبدالله مقدمی
زاده به سال ۱۳۵۹ خورشیدی و آدمی بسیار میانه رو و اهل شهر خوب میانه است. سالهاست که به نویسندگی و شاعری مشغول و بسیار مشعوف است و استخوان در این میان ترکاندند. ماشاءالله هزار ماشاءالله، کتاب های قابل توجهی هم دارد؛ از قبیل: “از اون لحاظ” ، “مادر ما زمین“، “به زبان آدم“، “گاز مجاز” و “باقی قضایا“. انتشار ترجمه کتاب”آذربایجان طنز روزنامه لری” نوشته ناظم آخوندف هم از دیگر تالیفات ایشان است و ایضاً کتاب ارجمند “فرهنگ ضرب المثل های طنز آذربایجان” که باید بخوانید. ایشان در خیلی از جشنواره های طنز هم به مقامات رفیع ( نه از جنس مجری برنامه ) دست یافته اند که البته آقای رفیع باز بهتر خبر دارند.

علیرضا غلامی
متولد شب یلدایی است به سال ۱۳۶۱ شمسی در بخش زرنه از توابع شهرستان ایوان . از اواخر دبیرستان گفته اند که به شدت به شعر علاقه مند شد و بعد سرنوشتش یهو عوض شد. وی از سال ۹۳ با حضور مدام و مداوم در انجمن های ادبی ایلام به صورت حرفه ای و جدی و به دور از هر جور شوخی، دست به شعر طنز زد. با همه این مشکلات دستش درد نکند. ایشان فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هم شده. در دو سه دوره از جشنواره های شعر استانی هم تا به حال برگزیده شده و در برخی انجمن های شعر به او بسیار آفرین گفته اند.

قسمت های قند پهلوی نوروز ۹۶ را در لینک زیر ببینید :

http://www.telewebion.com/category/31868

منبع فیلم ها : سایت تلوبیون

chatنظرات شما

۴ دیدگاه

  1. سلام
    تا کنون چهارقسمت آماده شده است و بقیه ی قسمت ها نیز بزودی آماده می شود.
    همچنین می توانید جهت دسترسی به همه ی قسمت های قند پهلو به لینک زیر در سایت تلوبیون مراجعه کنید :
    http://www.telewebion.com/#!/category/31868/
    شاد باشید

  2. با سلام،
    همه ی قسمت های قند پهلو جهت مشاهده ی علاقه مندان آماده شده است.
    امیدوارم لذت ببرید.

  3. mohammad:

    سلام
    چطوری میتونم تو برنامه ی قند پهلو شرکت کنم؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر