menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید آقاخانی

تلویزیون نواقص داشت اما تمام تلاشش‌ را هم کرد

سعید آقاخانی که ساخت سریال نوروزی شبکه سه را عهده‌دار است، درخصوص بازگشت هنرمندان و کارگردانان طنز از جمله مهران مدیری و رضا عطاران به تلویزیون گفت: حضور تعداد افرادی که در حوزه طنز کار می‌کنند، هر چقدر بیشتر باشد، کیفیت کارها هم بالاتر می‌رود. آن‌ها اگر برگردند عالی می‌شود.

کارگردان سریال‌های طنزهایی چون «راه در رو»، «زن بابا»، «خوش نشین ها»،«نقطه سر خط»،«دزد و پلیس»،«خروس»در تلویزیون  از وضعیت تلویزیون در سالی که گذشت، شرایط و سختی ساخت کارهای طنز برای تلویزیون، بازگشت کارگردانان طنز به تلویزیون و کارهای جدیدش برای سال آینده گفت.

تلویزیون نواقص داشت اما تمام تلاشش‌ را هم کرد

این کارگردان که این روزها سریال «روزهای بد به در» را کارگردانی می‌کند، در ابتدا درخصوص وضعیت تلویزیون در سالی که گذشت، گفت: شرایط ما در سالی که گذشت فقط مربوط به تلویزیون نمی‌شد، شرایط اقتصادی به گونه‌ای بود که کل مملکت را تحت فشار آورد. به هر حال تلویزیون هم جزو همین مملکت است و حال به دلیل مشکلاتی که داشت دچار ضعف شد؛ البته یکسری نواقص هم داشت اما تمام تلاشش‌ را کرد تا حرکت درست و مثبتی را هم انجام دهد. خیلی اتفاق‌ها هم افتاد اما به هر حال قطعا به خاطر آن کمبودها مشکلاتی هم داشت.

شرایط تلویزیون خوب نباشد باز هم کارمان را انجام می‌دهیم

سعید آقاخانی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا به حال چگونه توانسته است با شرایط‌ خوب و بدی که در طول کار برایش به وجود آمده است، کنار بیاید و کار خود را در تلویزیون ادامه بدهد؟ پاسخ داد: یک زمانی است که شرایط خوب است و کار می‌کنیم، یک زمانی هم که شرایط خوب نباشد باز هم باید کارمان را انجام دهیم به جهت اینکه مردم بیرون از گود تلویزیون، از هیچ چیزی خبر ندارند، اینکه شرایط ما چگونه است. آن‌ها انتظار دارند ما برنامه‌ای داشته باشیم که آن‌ها را سرگرم کنیم و بخندانیم.

کارگردان سریال «زن بابا» همچنین به این نکته اشاره کرد که ما در تلویزیون وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم حال شرایط تلویزیون خوب باشد و یا بد باشد. این مسئله فرقی برای ما نمی‌کند.

بیشتر دوست دارم مردم را بخندانم

آقاخانی همچنین گفت: کار کمدی نه تنها در اینجا بلکه در هیچ کجای دنیا جدی گرفته نمی‌شود. طبیعت ما اینگونه است. جدی گرفته نمی‌شود ولی واقعا برایم مهم نیست چون بیشتر دوست دارم مردم را بخندانم. زندگی‌های الان به خودی خود سخت شده است در نتیجه اگر بشود یک باری از روی دوش مردم برداشت حتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اندازه یک لحظه برایم خیلی مهم است و ما تلاش‌مان را می‌کنیم این اتفاق بیافتد. حال اینکه شرایط بد باشد و طنز را جدی بگیرند یا نگیرند؛ این برایم مهم نیست.

کار طنز سخت‌ترین نوع کار است

آقاخانی در این گفت‌وگو از شرایط سخت ساخت کار طنز نیز گفت و توضیح داد: خود من درگیر ساخت کار طنز هستم و تمام کسانی که این کار را انجام می‌دهند می‌دانند که سخت‌ترین نوع کار است و مطمئنم که کار سختی است اما جدی گرفته نمی‌شود و برایم مهم نیست.

اگر مهران مدیری و رضا عطاران برگردند عالی می‌شود

کارگردان سریال‌های طنز تلویزیون همچنین در خصوص بازگشت کارگردانان و هنرمندان طنز از جمله مهران مدیری و رضا عطاران به تلویزیون و اینکه آیا وقت آن فرا نرسیده که تلویزیون آن‌ها را برگرداند؟ پاسخ داد: حضور تعداد کسانی که طنز کار می‌کنند هر چقدر بیشتر باشد کیفیت کارها هم بالاتر می‌رود. آن‌ها اگر برگردند عالی می‌شود چون برای یک کارگردان فرصت این نیست که تمام سال را پوشش دهد. هر کسی نهایت می‌تواند دو سریال ۱۳ قسمتی را بسازد.

سعید آقاخانی

مهران مدیری در ساخت کارهای شبانه تخصص دارد

وی با اشاره به ویژگی کارهای مهران مدیری در ساخت سریال‌های شبانه نیز گفت: مهران مدیری در ساخت کارهای شبانه ۴۰، ۵۰ و ۹۰ قسمتی تخصص دارد و به نظر می‌رسد اگر به تلویزیون بیاید خیلی خوب می‌شود. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که شرایطی که در شبکه نمایش خانگی برای آن‌ها مهیاست، شرایط خوبی است.

آقاخانی هم به شبکه نمایش خانگی می‌رود؟

آقاخانی در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست در شبکه نمایش خانگی فعالیت داشته باشد؟ گفت: برایم پیش نیامده است؛ البته پیشنهاداتی داده شده است اما فیلمنامه‌ای که به درد شبکه نمایش خانگی بخورد نداشته‌ام.

فعلا بازی دوست ندارم

این کارگردان در خصوص حضورش در یک کار جدید به عنوان بازیگر نیز گفت: پیشنهادهایی داشته‌ام ولی فعلا بازی دوست ندارم.

سعید آقاخانی یک کار سینمایی می‌سازد

او همچنین با اشاره به اینکه کار جدیدی پس از «روزهای بد به در» برای تلویزیون ندارد، از ساخت یک کار سینمایی خبر داد و گفت: سال آینده اگر بشود یک کار سینمایی انجام می‌دهم؛ البته فعلا در حد حرف است.

«روزهای بد به در»کار خوبی می‌شود

سعید آقاخانی در پایان گفتگوی خود همچنین از شرایط ساخت سریال «روزهای بد به در» نیز گفت و اظهار کرد: مردم این کار را دوست خواهند داشت. زمان ساخت سریال کوتاه بود اما سعی می‌کنیم با بهترین کیفیت آن را پیش ببریم و فکر می‌کنم کار خوبی می‌شود.

او در پاسخ به اینکه آیا مشکل بودجه تأثیری بر کیفیت سریال نداشته است؟ گفت: مشکل بودجه تأثیر می‌گذارد اگر به جای دو ماه این سریال را در سه ماه کار می‌کردیم قطعا به لحاظ کیفی فرق می‌کرد اما شرایط به گونه‌ای است که مجبوریم در این زمان کوتاه کار کنیم و ریتم‌مان کند باشد؛ البته در این سریال فشاری به ما نیامد و به لحاظ زمانی آنقدر اذیت نشدیم.

نامه نیوز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر