menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تفاوت «قندواره» با «قندپهلو» چیست؟

شهرام شکیبا با اشاره به دلیل تولید برنامه «قندواره» که چند شب از پخش آن می‌گذرد، گفت: «درباره نثر طنز قرار شد کارهایی انجام دهیم که آن را به مردم معرفی کند و همچنین برای ارتباط مردم با طنز مکتوب انگیزه ایجاد کند به همین دلیل برنامه «قندواره» شکل گرفت.»

به گزارش شیرین طنز، مجری برنامه «قندواره» در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی ایده ساخت این برنامه و تفاوت آن با برنامه «قندپهلو»، بیان کرد: در برنامه «قند پهلو» به بهانه یک مسابقه درباره شعر طنز حرف زدیم و تنها به شعر پرداختیم. با عوامل برنامه صحبت‌هایی داشتیم و تصمیم تهیه‌کننده و مدیر گروه این بود که به سمت سایر بخش‌های طنز مکتوب هم برویم و به سمت نثر حرکت کنیم. درباره نثر طنز قرار شد کارهایی انجام دهیم که آن را به مردم معرفی کند و برای ارتباط مردم با طنز مکتوب انگیزه ایجاد کند به همین دلیل برنامه «قندواره» شکل گرفت که به شعر و نثر می‌پردازد. ساختار برنامه «قند پهلو» مسابقه بود اما در «قندواره» ساختار جُنگ داریم.

او با اشاره به ساختار برنامه «قندواره» ادامه داد: در این برنامه طنزپردازانی دعوت می‌شوند که با آن‌ها گفت‌وگویی خواهیم داشت. همچنین از شاعران نیز برای گفت‌وگو دعوت می‌کنیم. مهمانان ما شعر، داستان طنز و متون نثر را در این برنامه می‌خوانند.

شکیبا افزود: بخش‌های گوناگونی در برنامه داریم که برای اجرای یک بخش در خدمت رضا رفیع هستیم. این بار تصمیم گرفتیم ساختار برنامه به این صورت باشد و در تیمی که ما کار می‌کنیم فرق نمی‌کند چه کسی کارشناس و چه کسی مجری باشد. به هرحال کار اصلی ما طنز مکتوب است و اجرا کار دوم ماست؛ بنابراین تصمیم گرفته شد که من مجری شوم.

او درباره تعداد قسمت‌های برنامه «قندواره» و زمان پخش آن اظهار کرد: «قندواره» برنامه‌ای ۳۰ قسمتی است که تا آستانه ماه محرم هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

مجری برنامه «قندواره» با اشاره به رویکرد شبکه «آموزش» در برنامه‌سازی، گفت: شبکه «آموزش» به وجوه آموزشی برنامه‌ها دقت می‌کند اما کار اصلی شبکه‌های دیگر آموزش نیست و فقط اطلاعات به مردم می‌دهند. اما ما در شبکه آموزش از ساختارهای گوناگون برنامه‌سازی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به مردم آموزش دهیم و در برنامه «قندواره» هم تلاشمان این است که نگاه مردم به طنز مکتوب را تا حدی تغییر دهیم.

به گزارش ایسنا، «قندواره» یک جشنواره آموزشی تلویزیونی است که در دوره‌های مختلف نمونه‌ای از آن با نامی متفاوت توسط گروه «قند پهلو» ساخته می‌شد. به عنوان نمونه «لبخند تهران» با موضوع بداهه‌گویی طنز میان اهالی پایتخت، «لبخند اقوام» در شهر خوی بر مزار شمس تبریزی و «لبخند صلواتی» در هفته دفاع مقدس جشنواره‌هایی است که تا به امروز اهالی «قند پهلو» برپا کرده‌اند.

برنامه «قندواره» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و اجرای شهرام شکیبا هر شب ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه «آموزش» می‌رود.

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر