menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

تشریح نحوه برگزاری و داوری جشنواره طنز سوره

در نشست خبری هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره که یکشنبه ۱۹ مرداد در حوزه هنری برگزار شد، علی قربانی، مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، به تشریح نحوه برگزاری و داوری این جشنواره پرداخت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، علی قربانی، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره طنز سوره، با اشاره به این که ۲۵ تا ۲۷ مرداد این جشنواره در حوزه هنری و سینما آزادی برگزار می شود، اظهار کرد: در شورای سیاست گذاری حوزه هنری مصوب شد که ۴ بخش تازه عکس، فیلم کوتاه، نمایش و استندآپ کمدی به جشنواره اضافه شود و عنوان جشنواره نیز همچون بسیاری از جشنواره های حوزه هنری به سوره تغییر یافت.

وی ادامه داد: به دلیل دوسالانه بودن فرصت بیشتری برای برگزاری جشنواره داشتیم. اواخر پاییز ۹۲ فراخوان جشنواره اعلام شد و با توجه به این که طنزپردازان فرصت بیشتری برای ارسال آثار داشتند، درمجموع ۲ هزار و ۵۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. بعد از اتمام مهلت دریافت آثار، جلسات داوری تشکیل شد که جلسات خوبی بود و شاهد بودم که برای انتخاب آثار برتر داوران به بحث و تبادل نظر می نشستند.
قربانی با اشاره به این که آثار بدون نام تولید کننده اثر و با کد داوری شده اند، گفت: داوران از نام تولید کننده اثر خبر نداشتند و به همین دلیل هم معتقدم داوری ها منصفانه بوده است. در مجموع تعداد ۷۸ اثر از ۶۶ طنزپرداز کشور به بخش نهایی جشنواره رسید. در بخش داستان کوتاه ۷ اثر، بخش شعر ۸ اثر، عکس ۲۲ اثر، فیلم کوتاه ۱۶ اثر، مقاله ۱۰ اثر، نثر ۹ اثر و نمایش ۶ اثر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند.
مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری با بیان این که نمایش های هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره ۲۵ و ۲۶ مرداد در سالن سوره، تماشاخانه های مهر و ماه حوزه هنری به روی صحنه می روند، عنوان کرد: نمایش ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در دو نوبت اجرا می شوند. همچنین این نمایش ها با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و دفتر طنز تا پایان امسال و اوایل سال آینده اجرای عموم خواهند داشت.

پوستر هشتمین جشنواره طنز سوره

وی با اشاره به اکران فیلم های کوتاه طنز در جشنواره طنز سوره، گفت: ۲۵ و ۲۶ مرداد در سینما آزادی ۲ سئانس نمایش فیلم های کوتاه در ساعت ۱۷و ۱۹ خواهیم داشت. همچنین این آثار در تالار اوستای حوزه هنری هم در روزهای یاد شده اکران می شوند.
قربانی افزود: چهار کارگاه آموزشی نیز در سالن امیرحسین فردی و سلمان هراتی روزهای ۲۶ و ۲۷ مرداد برگزار خواهد شد. این کارگاه ها شامل نمایش طنز، استندآپ کمدی، نثر و داستان می شود. همچنین نمایشگاه عکس طنز شامل ۲۲ عکس انتخاب شده از سوی هیئت داوران در گالری سوره برپا می شود.
دبیر اجرایی هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره با بیان این که مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۸ دوشنبه ۲۷ مرداد در تالار سوره برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مراسم پایانی این جشنواره با اجرای علیرضا خمسه و معرفی برگزیدگان بخش های مختلف برگزار می شود.
وی گفت: از آثار برگزیده جشنواره کتابی در روز اختتامیه منتشر می شود که حاوی معرفی فیلم ها، نمایش ها و آثار برگزیده مکتوب است و روز اختتامیه در دست مخاطبین قرار خواهد گرفت. ۷۷ میلیون تومان مجموع جوایز امسال است که ۵۵ میلیون تومان از آن جوایزی است که بر روی صحنه اهدا می شود و مابقی کمک هزینه ای است که به عنوان هدیه به گروه های اجرای نمایش ها و باقی راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره تعلق می گیرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر