menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تشریح مجموعه برنامه ی طنز “لبخند اقوام”

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «لبخند اقوام» با تأکید بر اینکه ایران فقط تهران نیست اعلام کرد این برنامه تلاش جدیدی در راستای پیوند طنز پارسی و ادبیات سایر اقوام ایران اسلامی است.

به گزارش شیرین طنز، امیر قمیشی تهیه‌کننده و کارگردان «لبخند اقوام» که پیش از این تجربه ساخت مجموعه‌های طنز ادبی «قندپهلو»، «لبخند تهران» و «لبخند صلواتی» را پشت سر گذاشته است به خبرنگار مهر گفت: برنامه «لبخند اقوام» متناسب با موضوع هر بخش عنوانی دیگر می گیرد مثلا «لبخند شمس» به عنوان اولین تجربه برای پیوند هر چه بیشتر ادبیات فارسی با زبان ترکی آذری است و همچنین نکوداشت هنرمندان و ادیبانی که در این راستا آثار ماندگاری آفریدند.

آغاز «لبخند اقوام» کنار آرامگاه شمس تبریزی

وی ادامه داد: سردبیری برنامه «لبخند شمس» را به ناصر فیض که خود علاوه بر مدیریت دفتر طنز حوزه هنری سابقه زیادی در پژوهش و ترجمه آثار ادبیات ترکی آذری دارد سپردم و این برنامه در شهرستان خوی در کنار آرامگاه شمس تبریزی برگزار می‌شود.

قمیشی یادآور شد: «لبخند شمس» با بزرگداشت ساعد باقری شاعر سرشناس و سراینده سرود جمهوری اسلامی‌ ایران و گذری بر سروده‌های آذری وی آغاز می‌شود. طی ۱۰ برنامه ضمن شعرخوانی شاعران ترک زبان به دو زبان فارسی و ترکی آذری اجرا قطعات فرهنگ عامه منطقه توسط آتش تقی پور را خواهیم داشت.

نکوداشت نصیریان برای بازی با لهجه آذری

وی افزود: برنامه با مروری بر داستان‌های مثنوی در قالب‌های طنز ادامه پیدا می‌کند و با نکوداشت علی نصیریان به پاسداشت ایفای نقش‌های ماندگار او در ساخته‌های زنده یاد علی حاتمی‌ چون «هزاردستان» و «کمال الملک» با زبان فارسی و لهجه آذری به پایان برنامه خواهیم رسید.

این تهیه‌کننده با تشکر از مهمان نوازی مردم خوی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای این شهر، زمان پخش «لبخند شمس» را از عید سعید غدیر به مدت ۱۰ شب از شبکه آموزش سیما اعلام و پیش بینی کرد: ادامه این مجموعه در قالب «لبخند اقوام» پس از ماه محرم و صفر در سایر نقاط ایران و در میان سایر اقوام چون کرد، بلوچ، مازندرانی و… با هدف پیوند هرچه بیشتر زبان فارسی به عنوان مرجع با سایر زبان‌ها و گویش‌های اقوام ایرانی ادامه پیدا می‌کند.

اجرای «لبخند شمس» را ناصر فیض و شهرام شکیبا به عهده خواهند داشت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر