menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

تحرک در جامعه تئاتری کشور با جشنواره طنز سوره

سید حسین ساداتی، از پذیرفته شدگان بخش تئا‌تر جشنواره طنز سوره، معتقد است: رویكرد مردم و مخاطبان امروز به طنز بسیار زیاد شده و زبان طنز ابزاری مناسب برای طرح مشكلات جامعه است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، سید حسین ساداتی، از پذیرفته شدگان بخش تئا‌تر جشنواره طنز سوره، كه با نمایش «آقای مجنون، خانم لیلی» از استان مازندران در این بخش حضور دارد، ایجاد یك بخش مجزا در زمینه تئا‌تر طنز را بسیار مهم دانست و گفت: می‌توان وجود چنین جشنواره‌هایی را واجب قلمداد كرد و عرصه تئا‌تر كشور نیز به چنین رویداد‌های تخصصی نیاز دارد.
وی افزود: رویكرد مردم و مخاطبان به طنز بسیار زیاد است به خصوص آن كه مسائل و مشكلات جامعه را با زبان طنز بهتر می‌توان مطرح كرد. از یك سو مردم و از سوی دیگر مسئولان می‌توانند از این زبان طنز بهره ببرند و با ابعاد تازه‌ای از مسائل روز جامعه مواجه شوند و تصمیمات بهتری را برای حل آن اتخاذ كنند.

نمایش طنز

این كارگردان فعال حوزه طنز، با اشاره به تم اصلی نمایش خود كه در مورد ازدواج‌های امروزی و مسائل آن است، گفت: در این نمایش ما با یك زوج جوان مواجه هستیم كه در خلال آماده شدن برای مراسم خود به افسانه لیلی و مجنون برمی‌خورند و در واقع ما در این اثر با تمثیل قرار دادن این افسانه به مسائلی چون مسكن و مهریه پرداخته‌ایم؛ در حالی كه باید دید اگر لیلی و مجنون در این روزگار بودند چگونه عمل می‌كردند.
وی افزود: این رویه حوزه هنری برای تخصصی كردن هنر نمایش بسیار خوب است و نتیجه آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. جشنواره همیشه محركی مناسب برای هنرمندان است و این جشنواره تخصصی طنز می‌تواند باعث ایجاد یك تحرك مناسب در جامعه تئاتری كشور شود. علاوه بر این‌ها انتخاب هیئت داوری مناسب باعث شده است كه مقبولیت جشنواره بیش از گذشته افزایش یابد زیرا هیئت داوران هر جشنواره‌ای اعتبار آن است.
ساداتی در پایان با اشاره به نقش مهم حوزه هنری در جریان هنری كشور گفت: از دیرباز حوزه هنری به عنوان یك نهاد هنری، نقش بسیار مهمی در جریان هنری كشور به خصوص تئا‌تر ایفا كرده و طلایه دار هنر نمایش در كشور بوده است. این خوب است كه سایر نهادها نیز تلاش كنند فعالیت‌های خود را افزایش دهند تا بتوانند همپای حوزه هنری كه پیشرو‌تر از سایرین در حال حركت است قدم بردارند. درك حوزه هنری از مسئله هنر باعث شده است كه سرآمد سازمان‌های متولی هنر در كشور باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر