menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجید شفیعی

تجدید چاپ کتاب‌های مجموعه «طنز در ادبیات کهن ایران»

مجید شفیعی علت بلاتکلیفی بخشی از آثار تازه‌اش را بدی وضعیت نشر خواند و از تجدید چاپ کتاب‌های مجموعه «طنز در ادبیات کهن ایران» خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، این نویسنده به خبرنگار ایسنا گفت: چند جلد از مجموعه نه‌ جلدی «طنز در ادبیات کهن ایران» با همت نشر مهاجر به چاپ سوم رسیده و بناست جلد هفتم این مجموعه که به داستانی از «لطایف الطوایف» اختصاص دارد تا پایان سال جاری راهی بازار شود.

«گم شدن خر»، «سگی نماند»، «کشکول»، «فکر مشکوک» و «بوی ناخوش» پنج جلد تجدید چاپ‌شده این مجموعه هستند.

مجید شفیعی

«گم شدن خر» گزیده طنزهایی از کتاب امثال و حکم دهخدا را شامل می‌شود. «سگی نماند» گزیده طنزهایی از کتاب‌های اخلاق‌الاشراف، رساله صد پند و رساله دلگشای عبید زاکانی را دربرمی‌گیرد. «کشکول» نیز گزیده آثار طنزآلود از کتاب کشکول شیخ بهایی است. «فکر مشکوک» بازنویسی طنزهایی از کتاب‌های مرزبان‌نامه، انوار سهیلی، گلستان سعدی و جوامع‌الحکایات است. «بوی ناخوش» را نیز مجید شفیعی بر اساس طنزهایی از کتاب‌های بهارستان، روضه خلد و فیه مافیه بازنویسی کرده است.

او گفت: به پیشنهاد ناشر شاید با «طنز در ادبیات معاصر» دست به قلم شوم. این مجموعه شامل گزیده آثار طنز از مشروطه به بعد خواهد بود.

این نویسنده این روزها مشغول نگارش «قصه‌های شب» ویژه نشر سایه‌گستر است. تاکنون کار نگارش سه جلد از این کتاب‌ها که هر کدام 30 داستان را شامل می‌شود به اتمام رسیده و واگذار شده و جلد چهارم آن نیز در دست نگارش است.

مجموعه «میراث ایرانی» مشتمل بر داستان‌های فانتزی بر مبنای بناهای تاریخی، «بهرام و هفت رویای روشن» و «چهل‌گیس» بخشی از آثار نوشتاری این نویسنده است که می‌گوید هنوز وضعیت نشر آن‌ها مشخص نیست.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر