menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محسن سلیمانی

تألیف مجموعه دو جلدی «طنز‌نویسی به زبان ساده»‌

محسن سلیمانی نویسنده از تألیف مجموعه دو جلدی «طنز‌نویسی به زبان ساده»‌ به سفارش انتشارات سروش در دو مجلد خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، محسن سلیمانی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از تألیف مجموعه دو جلدی «طنز‌نویسی به زبان ساده» خبر داد و گفت:‌ تألیف جلد نخست این مجموعه در 450 صفحه به پایان رسیده است. در این مجلد بیشتر به نکات پایه‌ای طنز پرداخته شده است‌، از جمله مسائلی که استعداد طنزگویی یا طنزپردازی دارند،‌ یا اینکه چگونه می‌توان فهمید یک نفر روحیه طنز دارد.

وی ادامه داد: بحث‌هایی درباره اینکه علل خنده افراد چیست؟ نظریه‌هایی که در این زمینه وجود دارد، به طور مفصل مطرح شده اتس،‌ هم‌چنین بحث‌هایی درباره عناصر طنز شوخی، انواع شوخی‌ها، فنون طنز بیان شده است‌، نزدیک به 60 فن با مثال ارائه شده است،‌هم‌چنین بحث‌های تناقض، وارونه‌گویی، چرخش‌های طنزآمیز، استفاده از لهجه و بحث‌های مفصل دیگر نی زدر این مجلد مطرح شده است.

محسن سلیمانی

سلیمانی ارائه تمرین‌های عملی شوخی‌نویسی را از دیگر بخش‌های این کتاب عنوان کرد و افزود:‌ در این بخش مورد به مورد بررسی کرده‌ام که چگونه می‌توان به راحتی طنز نوشت، در اواخر این بحث به طنز حضوری یا همان استیج کمدی پرداختم. این شکل از طنزگویی در کشور ما اخیراً باب شده و پیش از آن بیشتر در خارج از کشور نمود یافته است. وی تصریح کرد:‌ استیج کمدی را در جلد دوم به صورت مفصل بررسی خواهم کرد‌، هم‌چنین قالب‌های دیگر مثل رمان طنز، سریال طنز و … نیز در جلد دوم بررسی می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ «طنز‌نویسی به زبان ساده» در دو مجلد از سوی انتشارات سروش برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.

در ضمن قبلاً کتاب اسرار و ابزار طنزنویسی توسط ایشان منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر