menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بی‎ رغبتی طنز نویسان

رئیس حوزه‌ی هنری زنجان با بیان اینکه فعالیت در عرصه‌ی طنزنویسی شرایط خاصی دارد، تصریح کرد: بی‎رغبتی طنزنویسان علت غیرفعال بودن دفتر طنز است.

«حمیدرضا اسماعیلی» اظهار کرد: چندین سال پیش دفتر طنز حوزه‌ی هنری با حضور فعالان بزرگ ادبیات طنز کشور راه‎اندازی شد، اما متأسفانه تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است که علت آن شرایط خاص این رشته است. طنز نوعی تیغه‌ی دو لبه است و کار در این حوزه را دشوار می‎‌کند، البته این مشکل مختص استان زنجان نیست و دفاتر طنز در شهرهای مختلف نیز همین مشکل را دارند.

حوزه هنری

وی افزود: انتشار نشریات طنز محدود به یک دوره‌ی زمانی خاص است و استمرار ندارد، از این‌رو باید فرهنگ عمومی نقدپذیری را در جامعه افزایش داد و کمک کرد که طنز در میان مردم و مسئولان جا گیرد و مشکلات جامعه به شیوه‌ی طنز به گوش مسئولان برسد و با طنزنویسان، مهربانانه‎تر برخورد کنند.

دفتر طنز حوزه هنری

این مسئول خاطرنشان کرد: از نظر اداری، مشکلی برای راه‎اندازی فعالیت‎های دفتر طنز وجود ندارد، اما طنزنویسان رغبتی به فعالیت در قالب تشکل ندارند که همین موضوع شناخت و جمع‎آوری طنزنویسان را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ساختمان تخریب شده‌ی قدس و ساختمان سابق حوزه‌ی هنری هنوز مشخص نشده است، اظهار کرد: دو طرح عمده در این زمینه مطرح شده است که با توجه به شرایط کنونی یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود. خوشبختانه مسئولان ارشد استان نسبت به اینکه یک اتاق مهم فرهنگی بزرگ در زمینه‌ی فرهنگی در این مکان راه‌اندازی شود اتفاق نظر دارند، از این‌رو در آینده‌ی نزدیک جلسه‎ای با حضور استاندار تشکیل و پس از جمع‎‌بندی نهایی اطلاع‎‌رسانی می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: دو طرح عمده‌ی پردیس سینمایی تجاری و یک مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری برای این مکان در نظر گرفته شده است که هر کدام از این گزینه‏‌ها مشکلات، محاسن و معایبی دارد که بر اساس شرایط فعلی و اقتصادی یک طرح انتخاب می‌شود.

ایسنا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر