menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سوسه

بیوگرافی و گزیده ی آثار طنزپردازان مشهدی در سوسه منتشر می شود

گزیده شعر طنز امروز خراسان در اثری تحت عنوان «سوسه» توسط سوره مهر منتشر می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، نظافت درباره این اثر گفت: خراسان بعنوان متولی شعر فارسی همواره با قالب‌های مختلف شعری مثل قصیده و شعرهای حماسی شناخته شده است؛ این در حالی است که در شعر شاعران خراسان رگه‌های طنز به وفور دیده می‌شود ولی متاسفانه تاکنون در بین مخاطبان کمتر شناخته شده است.

این روزنامه نگار و شاعر طنز‌نویس افزود: بیوگرافی مختصری از زندگی شاعران به زبان طنز نوشته است که اغلب توسط خود آنها نگاشته شده است همچنین چند نمونه از آثار شاعران نیز در کتاب گنجانده شده است. باید گفت که اولویت انتخاب نفرات در این مجموعه بیشتر با تکیه بر شاعران معاصر بوده است.

سوسه

نظافت ادامه داد: سید عبدالجواد موسوی، محمد کاظم کاظمی، محمد حسین جعفریان، مصطفی محدثی خراسانی، سعیده موسوی‌ زاده، رضا رفیع، آرش شفاعی و… از جمله شاعران خراسانی هستند که اسامی آنها در کتاب آورده شده است. البته باید اذعان داشت که شعر جدی شاعران این مجموعه بیشتر در بین دوستداران ادبیات مطرح است که در بین آثارشان، شعرهای طنز نیز دیده می‌شود.

این پژوهشگر حوزه طنز همچنین درباره عنوان کتاب «سوسه» نیز خاطرنشان کرد: «سُوسه آمدن» به معنای سنگ انداختن و حرف و کلامی است که موجب مشکل و دردسر شود. طنزپردازان هم با سُوسه آمدن تلاش می‌کنند، مشکلاتی را که در جامعه وجود دارند و کمتر به آنها پرداخته می‌شود را به دیگران گوشزد کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر