menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید سلیمان پور

بیوگرافی سعید سلیمان‌ پور ارومی، طنزپرداز

دکتر سعید سلیمان‌پور در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۱ در شهر ارومیه دیده به جهان گشود. از ده‌سالگی سرودن شعر را شروع کرد و از ۱۸ سالگی اشعار جدی و طنزش در مطبوعات کشوری چاپ شد. او با روزنامه‌ها و نشریات گوناگونی همکاری داشته‌ است.

سعید سلیمان پور

درباره ورودش به عرصه طنز می گوید:

«از نوجوانی در کنار شعر جدّی شعر طنز هم می گفتم و در دهه هفتاد برخی شعرهایم در نشریه گل آقا چاپ می شد اما وقتی سال ۱۳۸۵ در هر دو جشنواره کشوری طنز یعنی اولین جشنواره طنز مکتوب و جشنواره سراسری طنز طهران، در رشته شعر طنز مقام اول را کسب کردم، با تشویق دوستان شاعرم، طنز را از شعر جدّی، جدّی تر گرفتم!»

سلیمان پور دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی است و علاوه بر سرودن شعر طنز، ترانه‌سرایی و فیلمنامه‌نویسی هم می‌کند و در کنار اینها در دانشگاه ارومیه به تدریس ادبیات مشغول است.

سعید سلیمان‌ پور (بوالفضول شعرا) در سال ۱۳۸۹ دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان‌غربی را راه‌اندازی کرد و با جلسات کارگاهی و مداوم آن ضمن ایجاد محفل مستقلی برای طنزپردازان، به پرورش استعدادهای جوان پرداخت.

اولین شب شعر طنز تاریخ آذربایجان‌غربی با دبیری او و با نام «چولپا» در سال ۱۳۹۱ برگزار شد.

به همت او- به عنوان رئیس دفتر طنز حوزه‌هنری آذربایجان‌غربی- تا کنون بسیاری از طنزپردازان سرشناس کشوری در محافل شعر طنز ارومیه شرکت داشته اند و شعر خوانده اند.

از سلیمان‌پور تا کنون دو مجموعه شعر طنز چاپ شده‌ است:

خنده‌های فالش، انتشارات سوره مهر ۱۳۹۲

واژه در دست تعمیر

واژه در دست تعمیر، انتشارات سروش ۱۳۹۴

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر