menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید بیابانکی

بیابانکی : مردم ایران سعی می‌کنند از هر دشواری یک موقعیت طنز بسازند

شاعر، منتقد ادبی و طنزپرداز کشور بابیان اینکه زبان طنز در رسانه‌ها باید جدی و فراگیرتر شود گفت: مردم ایران با وجود تمام سختی‌ها و دشواری زندگی سعی می‌کنند به‌ مشکلات بخندند.

به گزارش شیرین طنز، سعید بیابانکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مشکلات طنز در کشور اظهار داشت: استفاده از ظرفیت طنز در رسانه ملی به‌ویژه تلویزیون که ارتباط مردم با آن بیشتر است باید افزایش یابد، الان میزان این استفاده محدود است و با وفور طنزپردازان در کشور حضور آنان در رسانه ملی اندک است.

وی افزود: به هرحال مردم اگر مجرایی قانونی برای انتشار طنز پیدا نکنند از مجراهایی که در دسترسشان است به‌منظور انتشار طنز استفاده می‌کنند که بهتر است با همکاری رسانه‌ها این مجراها قانونی و فراگیر باشند.

طنزپرداز و شاعر کشور تصریح کرد: طنز در گونه‌ای که ما با آن ارتباط داریم در ۱۰ سال اخیر خیلی استقبال شده و توسط مخاطبان انتشار یافته که یک بخش آن را مدیون فضای مجازی است چرا که امکان انتشار سریع هر مطلب یا موضوعی را فرآهم کرده است.

بیابانکی بیان داشت: در کشور و جامعه‌ای که طنز حیات نداشته باشد شاهد افسردگی آن جامعه هستیم در نتیجه در کشوری مانند کشور ایران که طنز حضور فعالی دارد با وجود تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که مردم را تحت فشار قرار داده جامعه‌ای شاداب داریم.

وی ادامه داد: مردم ایران با وجود تمام سختی‌ها و دشواری زندگی سعی می‌کنند به‌ مشکلات بخندند و این روش بسیار خوبی است که به جای گارد گرفتن دربرابر مشکلات به آنها می‌خندند و سعی دارند آن مشکل را به‌گونه‌ای پذیرفته و با آن زندگی کنند.

شاعر و منتقد ادبی کشور عنوان کرد: خوشبختانه مردم کشور ما سعی می‌کنند از هر دشواری یک موقعیت طنز بسازند که این خیلی خوب است و مردم از هر اتفاق و واکنش کوچک یا بزرگی حتی اگر آن اتفاق خیلی خشن باشد نیز حتما یک کار طنزآمیز متناسب ارائه می‌دهند.

بیابانکی خاطرنشان کرد: بنابراین برای مردم فرقی نمی‌کند که اتفاقی که می‌افتد تلخ باشد یا شیرین، سیاسی باشد یا اجتماعی و فرهنگی سریعا به ارائه طنز در ارتباط با آن می‌پردازند و این روحیه نشان از شادابی ملت ایران است که باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: این شادابی نشان‌دهنده ظرفیت خوب کشور در طنز است که باید این استعدادها شناسایی شده و از توانایی آن‌ها در حوزه‌های مختلف طنز بهره گرفت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر