menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید بیابانکی

بیابانکی : امسال فقط اهل کتاب به نمایشگاه می روند

سعید بیابانکی می‌گوید: دسترسی آسان به محل نمایشگاه کتاب در مصلا باعث می‌شد برخی برای تفریح به مصلا بیایند.

به گزارش شیرین طنز، این شاعر و طنزپرداز در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: هر جایی که دسترسی آسان‌تری داشته باشد، بالطبع استقبال بیشتری را می‌بیند. اما قطعا مسئولین برای دوری راه تمهیداتی اندیشیده‌اند.

او با تاکید بر این‌که «همین در دسترس بودن یکی از اشکالات مصلا بود»، شرح داد: دسترسی آسان باعث می‌شد افرادی هم که علاقه‌ای به کتاب نداشتند، برای تفریح به مصلا بیایند. عده زیادی از جمعیت حاضر در مصلا، برای کتاب نمی‌آمدند؛ صرفا می‌آمدند که ببینند چه خبر است.

بیابانکی با تاکید بر مناسب بودن تصمیم برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، اظهار کرد: به نظرم نمایشگاه کتاب دور از دسترس باشد، بهتر است. همین فاصله باعث می‌شود فقط اهل کتاب به نمایشگاه بروند و در نتیجه جامعه هدف درست‌تری برای ارائه خواهیم داشت.

این شاعر درباره اثر جدیدش که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، گفت: مجموعه «یلدا» توسط سوره مهر منتشر شده است. البته این کتاب شب یلدای ۹۴ رونمایی شد، اما به صورت رسمی در نمایشگاه عرضه می‌شود. این مجموعه آثار جدید عاشقانه، اجتماعی و آیینی است. بیش‌تر اشعار کلاسیک‌ شامل غزل، چارپاره و قصیده است و تعدادی سروده‌های سپید هم در انتهای کتاب آورده شده است.

این طنزپرداز درباره دیگر اثر خود اظهار کرد: «لبخندهای مستند» را که شامل روزنوشته‌هایم از اتفاقات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

از آثار بیابانکی،‌ چاپ چهارم «نامه‌های کوفی» توسط انتشارات سوره مهر، چاپ دوم «سکته ملیح طنز» و چاپ دوم «چقدر پنجره» توسط انتشارات شهرستان ادب، چاپ سوم «ضد حالات» توسط نشر مروارید، چاپ چهارم مجموعه سروده‌های سپید «هی شعر تر انگیزد» توسط انتشارات سپیده‌باوران مشهد و چاپ پنجم مجموعه اشعار آیینی «جامه‌دران شعر» توسط انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه عرضه می‌شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر