menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بزودی با ترجمه پیمان خاکسار با جغدها درباره ی دیابت تحقیق می کنیم

«بیا با جغدها درباره‌ دیابت تحقیق کنیم» آخرین اثر «دیوید سداریس» طنزنویس آمریکایی‌است که سال ۲۰۱۳ منتشر شده و به زودی با ترجمه‌ «پیمان خاکسار» در نشرچشمه منتشر می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار کتاب شبستان، این مجموعه چنانکه از نامش پیداست یک مجموعه طنز است. سبک و سیاق نوشته‌های این مجموعه تفاوت چندانی با آثار پیشین سداریس ندارد. فقط در این کتاب چند تک‌گویی وجود دارد از زبان آدم‌هایی به شدت عجیب و غریب که با آثار عمدتا اتوبیوگرافیک سداریس فاصله دارند.

به دلایلی چند داستان (مقاله) از ترجمه‌ این مجموعه حذف شده است.

بیا با جغدها درباره‌ دیابت تحقیق کنیم

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:« نمی‌دانم این زن و شوهرها چطور از عهده‌ این همه چیز برمی‌آیند، هر شب چند ساعت وقت صرف می‌کنند تا بچه‌هایشان را ببرند به رختخواب و برایشان از روی کتاب، قصه‌ بچه‌گربه‌های بی‌تربیت و فُک‌های یونیفرم‌پوش بخوانند و بعد اگر بچه دوباره دستور داد دوباره از اول شروع کنند به خواندن. در خانه‌ی ما پدر و مادرمان ما را فقط با دو کلمه می‌گذاشتند توی رختخواب «خفه شو.» این آخرین چیزی بود که قبل از خاموش شدن چراغ‌ها می‌شنیدیم.»

نشرچشمه پیش از این کتاب‌های «مادربزرگت رو از این‌جا ببر» و «بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم» را از این نویسنده با ترجمه‌ی پیمان خاکسار منتشر کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر