menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بزرگمهر حسین پور

بزرگمهر حسین پور می گوید

داور بخش کاریکاتور ششمین جشنواره تجسمی فجر گفت: برگزارکنندگان جشنواره تجسمی فجر باید اعتماد از دست رفته هنرمندان ایرانی را نسبت به جشنواره تجسمی فجر و دوسالانه‌ها جلب کنند و با دلجویی از هنرمندان، آن‌ها را برای شرکت دعوت کنند.
بزرگمهر حسین‌پور گفت: باید به این نکته توجه کنیم که هنرمندان به یک جشنواره اعتبار می‌بخشند. مگر ما چند هنرمند برجسته و بنام داریم که از نقطه نظر آن‌ها در رویدادهای هنری استفاده نشود. او افزود: به جرات می‌توانم بگویم که 70 درصد آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌اند، بسیار قوی و فوق‌العاده بودند و مرا ذوق‌زده کردند. با توجه به تعداد آثار خوب شرکت کننده در این رویداد، داوری آثار بسیار دشوار بود و داوری در سه مرحله انجام شد و در یک مرحله داوران تک‌تک آثار را تحلیل کردند و همین موضوع موجب شد که انتخاب‌های خوبی هم داشته باشیم.

حسین‌پور با اشاره به استقبال شرکت‌کنندگان خارجی از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: جای تعجب دارد که چرا تعداد آثار خوبی که از سوی کاریکاتوریست‌های خارجی به این رویداد ارسال شده بیشتر از آثاری بود که توسط هنرمندان ایرانی خلق شده است. این موضوع نیار به بازبینی رویکردهای جشنواره دارد که چرا کاریکاتوریست‌های ایرانی کمتر به این رویداد اعتماد دارند.داور کاریکاتور جشنواره تجسمی فجر با اشاره به تعداد بالای کاریکاتورهای ارسالی به جشنواره گفت: تعداد آثار به حدی بود که یک دوسالانه خوب می‌توانستیم برپا کنیم و حیف است که این آثار همین طور کنار گذاشته شوند، اما بسیاری از آثار خوب به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی فرصت دیده شدن را از دست دادند و بهتر است آثار کاریکاتور جشنواره در کتابی جداگانه منتشر شود.

بزرگمهر حسین پور

این کاریکاتوریست درباره موضوع بخش کاریکاتور افزود: موضوع کاریکاتور جشنواره فجر امسال پیر است و هیجان چندانی برای کاریکاتوریست‌ها نداشت که وسوسه شوند و در این رویداد شرکت کنند. باید درانتخاب موضوع دقت بیشتری شود تا بتوان آثار درخشانی را در جشنواره شاهد بود. حسین‌پور در پایان گفت: در پنج دوره‌ای که جشنواره تجسمی فجر برگزار شده است، در این رویداد هیچ سهمی نداشتم و حتی اثری هم برای شرکت ارسال نکردم اما در دوره ششم، با اصرار دوستان و برگزار کنندگان به عنوان داور در این جشنواره شرکت کردم.

بهار نیوز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر