menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استندآپ کمدی

برگزاری نخستین جشنواره “استند آپ کمدی” به میزبانی اصفهان

نخستین جشنواره “استند آپ کمدی” کشور با هدف کشف استعداد در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در برنامه‌های مختلف، در سطح استانی به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مردم اصفهان همواره به‌عنوان مردمی با ویژگی‌های خاص هنری و فرهنگی در سطح کشور مطرح بوده‌اند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهر، برنامه‌های بسیاری در این زمینه مد‌نظر قرار گرفته شده است.

اصفهان از دیرباز به‌عنوان یکی از شهرهای مهم و تأثیرگذار کشور در حوزه طنز و تئاتر طنز مطرح بوده و از این بین می‌توان به وجود چهره‌هایی نظیر مرحوم ارحام صدر اشاره کرد.

این کمدین فقید اصفهانی که سال‌ها پیش در “تئاتر ارحام صدر” این شهر به اجرای برنامه‌های کمدی می‌پرداخت، مردم سراسر کشور را به این شهر می‌کشاند. حالا مسئولان اصفهان به دنبال آن هستند که این ظرفیت‌های شهر را بار دیگر مورد استفاده قرار داده و از آن برای رشد حس طنز مردم این شهر بهره ببرند.

اصفهان مرکز تئاتر طنز ایران می‌شود

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این باره به تسنیم می‌گوید: فعالیت چهره‌هایی چون مرحوم ارحام صدر و دیگر اهالی تئاتر طنز نشان می‌دهد که باید این فعالیت‌ها را به میزان قابل توجهی احیا ‌و ‌کاری کنیم که ورودی همگانی در این راستا شکل گیرد و مخاطبان را درگیر کند.

وی می‌افزاید: با توجه به این موضوع و اهمیت توجه به مسئله تئاتر طنز، با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با هماهنگی مسئولان استان و وزارت ‌‌ارشاد‌، تئاتر طنز ایران به نام اصفهان ثبت می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، امروز، جوانان اصفهان بیش از گذشته به برنامه‌های شاد و مفرح در چارچوب قالب‌های اسلامی احتیاج دارند و احیای تئاتر طنز اصفهان می‌تواند در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

ارزانی تصریح می‌کند: اصفهان در سال‌های گذشته زمینه تئاتر و به خصوص تئاتر طنز، همواره پیشگام بوده و تلاش ما این است که در سه ماهه نخست سال، با حضور مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و استاندار اصفهان، تئاتر طنز ایران را به نام اصفهان ثبت کنیم.

استندآپ کمدی، واژه‌ای جدید در حوزه طنز کشور

استندآپ‌کمدی عموماً به اجرای تک‌نفره یک کمدین در مقابل تماشاگران گفته می‌شود، که در آن کمدین به صورت مستقیم و بدون واسطه با تماشاگران سخن می‌گوید.

این سبک طنز که در سال‌های گذشته در کشورهای مختلفی اجرایی شده، امروزه در ایران نیز به واسطه اجرای برنامه‌های مختلفی چون خندوانه مورد استقبال قرار گرفت و مخاطبانی را به خود اختصاص داده است.

در سال‌های گذشته برنامه‌هایی نه‌چندان مستمر در این زمینه برگزار شده اما مسئولان اصفهان بر این هستند که جشنواره‌ای استانی را در این زمینه برای نخستین‌بار برگزار کنند.

سید ابراهیم حسینی، مدیر امور تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به سابقه سال‌ها تلاش اصفهان در حوزه طنز و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه می‌گوید: از دیرباز استان اصفهان به طنزپردازی مشهور بوده و تلاش اصلی ما این است که در این زمینه یک اقدام جدی و تأثیرگذار اجرایی کنیم.

وی به برگزاری جشنواره استندآپ کمدی در این شهر اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: قرار است جشنواره استعدادیابی استندآپ کمدین‌های اصفهانی به صورت استانی در سطح شهر برگزار شده و استعدادهای موجود در این حوزه را گرد هم جمع کند.

به گفته حسینی، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، برنامه‌های مختلفی در راستای اجرای این جشنواره مد نظر قرار داده تا بهترین استعدادهای استندآپ کمدی اصفهان شناسایی شده و مورد استفاده قرار گیرند.

وی می‌افزایند: فراخوان و تبلیغات شهری برای جذب شرکت کنندگان از روز شنبه ۲۰ فروردین ماه در سطح شهر و پایگاه الکترنیکی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان انجام شده تا علاقه‌مندان از روش‌های شرکت در آن مطلع شوند و با استفاده از روش‌های موجود، در جشنواره شرکت کنند.

شناسایی استعدادهای برتر، با استفاده از چهره‌های مطرح عرصه طنز

مسئولان اصفهان به دنبال این هستند که از برگزیدگان مرحله نخست این جشنواره، از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۰ اردیبهشت‌ ماه تست و بازبینی حضوری در کتابخانه مرکزی گرفته شود و شناسایی چهره‌ها در این مدت انجام شود.

مدیر امور تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان درباره معرفی برگزیدگان نیز می‌گوید: در پایان نیز روز ۳۰ اردیبهشت ماه مراسم اختتامیه جشنواره استندآپ کمدین های اصفهانی برگزار خواهد شد و از نفرات اول تا دهم به صورت ویژه تجلیل به عمل می‌آید.

تدوین بانک استعدادهای طنز اصفهان

اگرچه شناسایی استعدادهای این حوزه و همچنین تجلیل از آنها، یکی از اهداف کوتاه‌مدت برگزاری جشنواره به شمار می‌رود، اما به نظر می‌رسد که امسال قرار نیست این استعدادها به حال خود رها شوند.

حسینی در این زمینه و با اشاره به اهمیت تداوم فعالیت‌هایی در حوزه طنز تصریح می‌کند: هدف اصلی ما بر این است که در این جشنوراه، علاوه بر کشف استعدادها، اسامی افراد برگزیده در لیست هنرمندان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری ثبت شود تا در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده شود.

به گزارش تسنیم، برگزاری این جشنواره‌ها بدون شک می‌تواند در مدت زمانی کوتاه، جایگاه اصفهان در عرصه طنز را برای مردم این شهر و همچنین دیگر نقاط کشور، برجسته و متمایز کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر