menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شهرام شفیعی

برپایی کلاسهای «بداهه‌پردازی در اجراهای تلویزیونی‌، رادیویی و صحنه»

شهرام شفیعی از برپایی کلاس‌های «بداهه‌پردازی در اجراهای تلویزیونی‌، رادیویی و صحنه» در کنار کلاس‌های «بداهه‌پردازی در بازیگری کمدی» خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، این نویسنده طنزپرداز به خبرنگار ایسنا‌، تاکید کرد: این کلاس‌ها به منظور تقویت اجراهای کمدی و کشف استعدادها در این زمینه طراحی شده وهدف آن کمک به گسترش توانایی‌ها و تکنیک‌های مورد کاربرد برای هنرجویان و حتی مجریان فعلی است. از ویژگی‌های ممتاز بداهه‌پردازی در اجرا آن است که در همه هنرها مانند کمدی، موسیقی و حتی نوشتن کاربرد دارد و اصل اول آن خود شناسی است.

وی پیش از این از شکل‌گیری «داستان آپ کمدی» خبر داده بود. این نوع اجرا به اجراهای طنزی گفته می‌شود که مرکب از ادبیات و کمدی است و نویسندگانی همچون «رینگ لاردنر»، «مارک تواین»، «شروود اندرسن بنیان‌گذاران بخش ادبی این تکنیک بوده‌اند.

قصه گویی شهرام شفیعی

او با بیان اینکه به زودی اجرای «داستان آپ کمدی»‌هایش در اماکن فرهنگی مختلف و حتی کافی‌شاپ‌ها کلید خواهد خورد، تصریح کرد:

«داستان آپ کمدی»، نوعی شوخی و مترادف‌سازی با استند آپ کمدی است که به تازگی در کشورمان نام آن را می‌شنوید و اخیراً در حوزه هنری نیز مسابقه‌ای در ارتباط با «استند آپ کمدی» در جشنواره طنز برگزار شد. شفیعی معتقد است، قالب «استند آپ کمدی» هنوز در ایران شناخته نشده است و علت این ناآشنایی عدم توجه به رابطه ادبیات و این قالب است. بنابراین با قالب داستان «آپ کمدی»، به وجه ادبی استند توجه و بر آن تأکید می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر که این برنامه در کجاها اجرا خواهد شد، اضافه کرد: به زودی برنامه‌های «داستان آپ کمدی» در برخی کافی شاپ‌های تهران نیز اجرا خواهد شد. داستان «دستمال توالت‌های بیمارستان مرکزی» یکی از برنامه های این نویسنده بوده که قبلاً در کافی شاپ به اجرا در آمده است. استفاده از این برنامه محدویت سنی ندارد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر