menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قاسم رفیعا

برنامه ی طنز “قاسم در میقات”

به گزارش شیرین، به نقل از تسنیم، قاسم رفیعا اظهار کرد: برنامه‌ تولیدی با محتوای طنز در ارتباط با سفری که به تازگی به حج داشته‌ام تولید شده است که درآن مجموعه‌ای از اشعار طنز خوانده می‌شود.

رفیعا با بیان این که در سفری که به حج داشتم بسیاری از امور اجتماعی برایم موضوعات طنزآمیزی بود تصریح کرد: در سفر خود هر جا که زمینه مناسبی می‌دیدم بخشی از جزئیات سفر خود را به نظم در می‌آوردم تا این که با اتمام این سفر مجموعه‌ای از شعر فراهم آمد. وی از پخش برنامه “قاسم در میقات” از شبکه آموزش خبر داد و افزود: در برنامه‌ای که با عنوان خدا با من است از شبکه آموزش پخش می‌شود قسمتی را با عنوان “قاسم در میقات”به خواندن اشعار طنز پیرامون حج پرداختیم.

قاسم رفیعا

رفیعا خاطرنشان کرد: این مجموعه هر شب ساعت ۸ از شبکه آموزش پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه است. وی با تأکید بر این که شعر طنز با موضوعیت حج تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است گفت: در سرودن این اشعار توجهم بر امور جزئی و حاشیه‌ای حج بوده است و به نظرم تا کنون کسی از این جنبه به حج نگاه نکرده است و این حوزه‌ای بکر است.

این شاعر طنز‌پرداز مشهدی اظهار کرد: در این مجموعه طنز که در ۳۰ قسمت ۵ دقیقه‌ای ضبط شده است و در هر کدام حدود ۳۰ بیت طنز خوانده می‌شود به رفتارهای طنزآمیز حجاج و اتفاق‌های طنز امیز خاص پرداخته می‌شود. رفیعا تصریج کرد: کارگردان این مجموعه تلویزیونی را محمد تربتی طرقبه و تهیه کنندگی آن را امیر قمیشی بر عهده دارد و دست اندرکاران شبکه آموزش نیز نهایت همکاری را برای تولید این مجموعه داشته‌اند.

وی از انتشار کتابی پیرامون زندگی شهید محمود سبیلیان خبر داد و افزود: شهید سبیلیان یکی از شهدای کاشمری هشت سال دفاع مقدس است که پیش از این برای او مجموعه‌ای با عنوان ققنوس نوشته بودم و این بار مجموعه‌ای از اشعار کلاسیک شامل غزل و مثنوی و سایر قالب‌های کلاسیک شعر فارسی در ارتباط با این شهید سروده ام که به چاپ رسیده است. نویسنده کتاب ققنوس عنوان کرد: این مجموعه شعر توسط بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به چاپ رسیده است و این بنیاد برای چاپ آن همکاری‌های لازم را با من داشتند.

همچنین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قمیشی تهیه کننده سفرنامه منظوم “قاسم در میقات” گفت: این سفرنامه که در قالب مستند از فرودگاه مهرآباد آغاز شده پس از مراحل تولید درجده و مدینه منوره از شب گذشته با حضور قاسم رفیعا در مکه مدینه عاقبت به میقات رسید. وی در ادامه افزود: از این پس سفرنامه “قاسم در میقات” از حاشیه‌های عمره رمضانیه در مکه مکرمه تا پایان ماه مبارک رمضان همراه مخاطبان شبکه آموزش خواهد رسید.

وی بیان کرد: قاسم رفیعا لحظات طواف خود را با سروده‌ای خطاب به ذات مقدس الهی در برنامه خدا با من است به تصویر کشید.

راستی چرا برای خدا یه شعر با صفا نگم
برای هر کسی بگم اما برای خدا نگم
ما آدم‌ها یه وقتهایی سودای گندم می‌کنیم
یه وقتهایی با کیج بازی سرنخ گم می‌کنیم
گوش نمی‌دیم به حرف حق
رونده می‌شیم جا می‌مونیم
خدا خودش میگه بیا
ما باز می‌گیم کجا بیایم
آخر مسلمون توبگو
همان جا باشین تا بیام
خدا که اینجا اونجا نیست
هرجایی خانه خداست
اکثر اوقات هم خدا
درست توسینه ماها است
ببین دارم حس می‌کنم
دست خدا رو سرمه
خدایا تکرار نمی‌شه
این دفعه آخرمه

chatنظرات شما

۳ دیدگاه

  1. محمد مهدی:

    با سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم چجوری میشه برنامه قاسم در میقات رو دانلود کرد ممنون

    • مدیر در پاسخ به محمد مهدی:

      سلام، اگر لینک دانلود “قاسم در میقات” موجود بود، حتما در سایت قرار میدهم.
      منتظر باشید.

  2. محمد مهدی:

    مرسی پس منتظرم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر