menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

برنامه دور همی

برنامه دورهمی با حضور بازیگران طنز در شبکه نسیم

شبکه نسیم برنامه‌ای با ساختاری متفاوت به نام «دور همی» را برای مخاطبانش تدارک دیده که پخش آن در آخرین روزهای اسفند و در آستانه نوروز ۹۵ آغاز می‌شود.

«دور همی» به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی، از اواسط پاییز سال ٩۴ و با ساخت دکوری ویژه وارد مرحله پیش تولید شد و از هفته گذشته ضبط و تولید آن آغاز شده است.

به گفته هاشم رضایت، این مجموعه ساختاری کاملا متفاوت نسبت به دیگر آثار نمایشی تلویزیون تا امروز دارد و از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است.

برای شب‌های شاد

برنامه «دورهمی» که پیش از این‌ «شب‌های شاد» و بعد برای مدتی «زعفرون» نام داشت، از مدتی پیش به‌منظور پرکردن شب‌های آخر هفته در شبکه نسیم طراحی و مقدمات تولید آن از پاییز امسال آغاز شد.

براساس توضیحات دکتر حسین کرمی، مدیر شبکه نسیم، این برنامه یک جنگ شبانه است که با بخش‌های متنوع و برقراری تعامل با مهمانان‌ می‌کوشد شب‌های شاد و پرنشاط برای تماشاگران شبکه نسیم رقم بزند.

«دورهمی» برای شب‌های آخر هفته تدارک دیده شده و قرار است از پایان سال، پنج‌شب در هفته برنامه «خندوانه» و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برنامه «دورهمی» به تماشاگران شبکه نسیم ارائه شود. البته اگر این مجموعه تا آخر امسال به پخش نرسد، از نخستین روزهای بعداز تعطیلات نوروزی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

کرمی گفت: یک برنامه شاد در کنار برنامه خندوانه هم باعث تنوع می‌شود و هم فرصت رقابت فراهم می‌کند تا هر دو برنامه با کیفیت بهتر ارائه شوند و هم فرصتی فراهم می‌کند تا گروه‌ها در شرایط بهتر و با فشار کمتر کار کنند.

وی در این باره توضیح داد: تدارک برنامه خندوانه برای هر شب، فشار زیادی به گروه تولید خندوانه وارد کرده بود. یک برنامه هم وزن خندوانه کمکی است که هم مخاطب راضی باشد و هم هر دو گروه بهتر برنامه بسازند و با هم رقابت کنند.

براساس توضیحات کرمی، طرح برنامه «دورهمی» را تهیه‌کنندگان آن ارائه کرده‌اند. هاشم رضایت و حمید رحیمی‌نادی، این برنامه را پیشنهاد دادند و از همان ابتدا به نظر می‌رسید که طرح موفقی باشد، اما با این همه درباره‌اش همفکری شد و بعد از جلسات متعدد به نتیجه‌ای رسیده‌اند که به نظر می‌آید مطلوب باشد و مخاطبان هم از آن استقبال کنند.

وی اظهار امیدواری کرد این برنامه برای مخاطبان تازگی داشته باشد و وعده داد پخش دور همی پیش از تحویل سال جدید آغاز شود.

برنامه دور همی

نمایش تلویزیونی در حضور ۳۰۰ نفر

یکی از ویژگی‌های برنامه «دورهمی» این است که در دکوری ویژه اجرا می‌شود و در هر برنامه حدود ۳۰۰ تماشاچی در برنامه حضور دارند.

رضایت، تهیه‌کننده دورهمی دراین‌باره گفت: دکور برنامه، این قابلیت را دارد که میزبان حداقل ۳۰۰ نفر باشد. تماشاگران در این دکور حضور دارند و در هر برنامه بازیگران یک نمایش را برای تماشاگران ایفا می‌کنند.

به گفته وی، این دکور که یک خانه ایرانی را تجسم می‌بخشد، توسط پیام حسین سوری طراحی شده است.

هر قسمت از برنامه «دورهمی» بخش‌های متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به استندآپ کمدی و گفت‌و گو با بازیگر مهمان اشاره کرد. بر اساس توضیحات رضایت، بخش نمایشی این برنامه در هر قسمت یک بازیگر مهمان دارد که بعد از پایان نمایش، بازیگران پای صحبت بازیگر مهمان می‌نشینند و با او گفت‌وگو می‌کنند.

رضایت این برنامه را شبیه تئاتری توصیف کرد که هر قسمت از آن بعد از ضبط توسط چند دوربین تدوین و به تماشاگران تلویزیون ارائه می‌شود.

چند بازیگر بعلاوه یک

در بخش نمایشی برنامه «دورهمی» بازیگرانی چون مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر و امیرمهدی ژوله به ایفای نقش می‌پردازند. بجز بازیگران ثابت، در هر قسمت یک بازیگر مهمان نیز حضور دارد که با دیگر بازیگران وارد فضای شیرین و کمدی قصه می‌شود و بعد از پایان بخش نمایشی در یک گفت‌وگوی طنز شرکت می‌کند.

شادمانی در کنارهم

تاکنون یک قسمت از این برنامه تصویربرداری شده و آماده پخش است و بقیه قسمت‌ها نیز در دست تولید قرار دارد. برزو ارجمند به‌عنوان بازیگر مهمان در اولین قسمت از برنامه «دورهمی» حضور داشته است.

مهم‌ترین ویژگی برنامه «دورهمی» تعداد قابل توجه تماشاگران حاضر در برنامه است. آنها در روند برنامه مشارکت دارند و علاوه برنمایشی که در هر قسمت برایشان تدارک دیده شده، شنونده قطعات موسیقی هستند که به صورت زنده با حضور خوانندگان مطرح کشور اجرا می‌شود. کسانی که علاقه‌مند شرکت در این برنامه باشند می‌توانند طی فراخوانی که برای حضور در برنامه منتشر خواهد شد، ثبت‌نام و به نوبت در این برنامه شرکت کنند.

اولین تجربه بازیگری

امیرمهدی ژوله نویسندگی را از دنیای مطبوعات شروع کرد و بعد به گروه نویسندگان آثار مدیری پیوست. او در سریال‌های متعددی از جمله مردهزار چهره، مرد دوهزار چهره، گنج مظفر، شب‌های برره، نقطه‌چین، پاورچین و درحاشیه یک و دو به‌عنوان نویسنده همکاری داشته است.

بعد از سال‌ها فعالیت به عنوان طنزنویس، سال گذشته ژوله مهمان برنامه خندوانه شد و در مسابقه استندآپ کمدی این برنامه هم شرکت کرد. موفقیت او در این مسابقه شهرت بیشتری برای این نویسنده خوش ذوق رقم زد و چهره‌اش را به مخاطبان تلویزیون شناساند.

حالا ژوله بعد از این تجربه‌ها برای اولین بار به عنوان بازیگر یک اثر تلویزیونی، در برنامه «دورهمی» در مقابل دوربین قرار می‌گیرد. او ضمن این که یکی از شخصیت‌های اصلی بخش نمایشی این برنامه را بازی می‌کند، نگارش بخش‌هایی از برنامه را نیز به عهده دارد.

ژوله در این برنامه با مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری و مهران رنجبر همبازی است.

آذر مهاجر – جام جم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر