menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شوخی با حافظ

بررسی طنز حافظ در همایش بین‌المللی «خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی»

همایش بین‌المللی «خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی» ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۹۴ در شهرهای تهران و شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنزف به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه آزاد شیراز، این همایش را معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با همکاری واحدهای این دانشگاه در شهرهای شیراز، رودهن و تهران برگزار می‌کند.

این همایش بین‌المللی 26 محور مانند زندگی حافظ و شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوره او، جهان‌بینی و فلسفه حافظ، حافظ و قرآن، حافظ و عرفان، نسخه‌های دیوان حافظ و بحث‌های نسخه‌شناختی، چاپ‌های دیوان حافظ، شرح‌های دیوان حافظ و بحث‌های زبان‌شناختی در دیوان حافظ (بحث‌های آوایی، واژگانی، ترکیب‌سازی و دستوری) را در برمی‌گیرد.

بر این اساس هنر شاعری حافظ (ویژگی‌های فرمالیستی، ساختاری، هرمنوتیک و زیبایی‌شناختی)، دیدگاه‌های روان‌شناختی – جامعه‌شناختی و اسطوره‌شناختی در دیوان حافظ، چگونگی تأثیرپذیری این شاعر بلندآوازه از گویندگان و اندیشمندان پیش از خود، چگونگی تأثیرگذاری حافظ بر گویندگان و اندیشمندان پس از خود و موضوع حافظ و ادب معاصر از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.

در این همایش همچنین موضوعاتی مانند بازتاب جهانی اندیشه‌های حافظ، معاصران- مشوقان و ممدوحان حافظ، حافظ در کشورهای پارسی‌زبان و شبه‌قاره، حافظ در شبکه‌های مجازی (اینترنتی)، ترجمه‌های دیوان حافظ، نگارگری و خوش‌نویسی دیوان حافظ، کتاب‌شناسی حافظ، عیار نقد در اندیشه حافظ، سیاست و حکومت در حوزه اندیشه و سخن حافظ، تبارشناسی تفاهم و تعابیر کلام حافظ، تأثیر اندیشه حافظ در تربیت ارزش‌های ملی و بازشناسی هویت تاریخی و اعتقادی ایرانیان، حضور حافظ در حوزه فرهنگ روایی و شفاهی مردم ایران و طنز حافظ بررسی می‌شود.

این همایش بین‌المللی 15 و 16 اردیبهشت 94 در تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی و واحد رودهن و 17 و 18 سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر