menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

برترین های جشنواره طنز سوره هشتم

دوشنبه ۲۷ مردادماه تالار سوره حوزه هنری میزبان شرکت کنندگان، مخاطبان و هنرمندانی بود که آمده بودند تا در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره طنز سوره، شاهد انتخاب برترین های این جشنواره باشند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، ابتدا تیزری از هشتمین جشنواره طنز سوره پخش شد و پس از آن علیرضا خمسه، بازیگر باسابقه کمدی تئاتر، سینما و تلویزیون، با حضور در صحنه و خوشامدگویی به حضار، از ناصر فیض، دبیر هنری جشنواره خواست تا به ارائه گزارشی از جشنواره هشتم طنز سوره بپردازد. فیض گفت: من سخنرانی و گزارشی ندارم، تنها آمده ام که از صاحب نظران و اهالی طنز تشکر کنم، از آنهایی که به دنبال طنز فاخر بودند. در این سال ها در دفتر طنز حوزه هنری به دنبال طنزی متفاوت بوده ایم، در این زمان به بخشی از اهداف خود رسیده ایم و به دنبال پیگیری بقیه آن هستیم تا در آینده از طنز ما بیش از اینها صدایی به گوش برسد. کاستی های جشنواره را بر ما ببخشید و به نکات مثبت و قوت ما بیندیشید، از شما سپاسگزارم.

در ادامه، علیرضا خمسه ضمن تقاضا از ادامه حضور ناصر فیض، حضار را به تماشای فیلم «سرد» به کارگردانی بهاره اسدی دعوت کرد. پس از پایان نمایش فیلم، جوایز تقدیری های بخش ویژه به شرح زیر اهدا شد:
نفرات تقدیری در بخش ویژه (الگوی خانواده اسلامی ایرانی، ایران ۱۴۰۴)
بخش نثر:
۱-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “حق تقدم با کیست؟” در بخش ویژه به سناء شایان از استان تهران.
بخش داستان کوتاه (مجموعه اثر):
۲-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای مجموعه اثر “مزاحمین همیشگی” در بخش ویژه به ارژنگ حاتمی از استان خراسان رضوی.
بخش فیلم کوتاه:
۳-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر داستانی “سرد” در بخش ویژه به بهاره اسدی از استان تهران.
بخش شعر:
۴-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “خلاصه، فرهنگ لغت عوض شد” در بخش ویژه به مجتبی احمدی از استان کرمان.

در بخش بعدی مراسم، خمسه ضمن نام بردن از امید مهدی نژاد و عباس حسین نژاد، از این دو هنرمند خواست تا برای بخش دوم اهدای جوایز (تقدیری تمام بخش ها) به صحنه بیایند. در این بخش، جوایز به شرح زیر اهدا شد:
نفرات تقدیری کل بخش های جشنواره
بخش مقاله:
۱-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “تحلیل گفتمان طنزهای پر بیننده سیما” به سیده عاطفه میرکمال خادم موسوی از استان گیلان.
بخش نثر (مجموعه اثر):
۲-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای مجموعه اثر “نقطه ته خط” به مهرداد صدقی از استان خراسان شمالی.
بخش فیلم کوتاه:
۳-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر پویانمایی “صدای جاده” به برزان رستمی از استان کردستان.
۴-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر مستند “شکلات” به علی حسنعلی زاده از استان خراسان رضوی.

مراسم با پخش قسمت نخست فیلم مستندی که از فضای جشنواره و مصاحبه هنرمندان برای حضار تهیه شده بود ادامه پیدا کرد.
در بخش بعدی اهدای جوایز، مجری مراسم از محمود عبدالحسینی دعوت کرد تا برای اهدای جوایز (نفرات سوم کل بخش ها) حضور پیدا کند. جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شد:
نفرات سوم کل بخش ها
بخش مقاله:
۱-لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر “شگردهای طنزساز در دو کلمه حرف حساب کیومرث صابری” به نجمه زارع بنادکوکی از استان یزد.
بخش عکس:
۲-لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر “بدون شرح” به یوسف اکبری پابندی از استان آذربایجان شرقی.
بخش نثر:
۳-لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر “نامه ای برای اوباما” به حامد اسحاقی ابرقویی از استان یزد.
بخش داستان کوتاه:
۴-لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر “به خاطر یک مشت دلار” به ابراهیم اردلان از استان تهران.
بخش نمایش:
۵-لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر “آقای مجنون خانم لیلی” به سید حسین ساداتی سلیمی از استان مازندران.
بخش فیلم کوتاه:
۶-لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر “گریپ فروت” به کوروش عطایی و سرکار خانم آزاده موسوی از استان تهران.

مراسم با پخش یک فیلم مستند داستانی به نام “شکلات” به کارگردانی علی حسن علیزاده برای حاضرین در تالار ادامه پیدا کرد که با استقبال حضار و تشویق های آنها روبرو شد.
خمسه با حضور در صحنه و تعریف خاطره ای از نوشتن یک نمایشنامه طنز که قرار بوده با کمک مهدی هاشمی نوشته شود از شهرام شکیبا، حبیب احمد زاده و رحمت امینی خواست تا با حضور بر صحنه، چهارمین بخش از اهدای جوایز را که مربوط به (نفرات دوم کل بخش ها) بود به منتخبان این بخش به شرح زیر اهدا کنند:
نفرات دوم کل بخش ها
بخش مقاله:
۱-لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر “بررسی طنز در کودکانه های منوچهر احترامی” به زهرا درّی از استان اصفهان.
بخش عکس:
۲-لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر “بدون شرح” به محمدصادق رضایی از استان ایلام.
بخش نثر:
۳-لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر “برگی از دفترچه خاطرات یک تلفن همراه” به محمد کوه خضری از استان قم.
بخش داستان کوتاه:
۴-لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر “حاجی پذیرایی نشده از مجلس بیرون نرود” به رضا احسان پور از استان اصفهان.
بخش نمایش:
۵-لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر “دوران خوش بازنشستگی” به احسان جانمی از استان اصفهان.
بخش فیلم کوتاه:
۶-لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر “گناوه من پاریس” به مهدی تنگستانی از استان بوشهر.

با پخش قسمت دوم مستند جشنواره، مجری برنامه از آقایان محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و عضو هیئت داوران بخش نمایش به همراه ناصر فیض دبیر هنری جشنواره خواست تا جوایز بخش پنجم و اصلی جشنواره را که مربوط به نفرات اول کل بخش ها بود، به شرح زیر به منتخبان این بخش اهدا کنند:
نفرات اول کل بخش ها
بخش مقاله:
۱-لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر “بررسی نمونه ای و محتوایی موضوعات طنز در هنرهای تجسمی” به سید محمدرضا طبسی از استان سمنان.
بخش عکس:
۲-لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر “بستنی” به عطا رنجبر زیدانلو از استان خراسان رضوی.
بخش نثر:
۳-لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر “اشتباهی” به اکبر نیتی از استان زنجان.
بخش شعر:
گفتنی است، بنا به رأی هیئت داوران در بخش تک اثر بدون ترتیب اولویت ۷ شعر شایسته تقدیر شناخته شدند و جوایز مقام اول تا سوم میان آنها تقسیم شد. همچنین در بخش مجموعه اثر نیز هیچ یک از آثار، برگزیده شناخته نشدند.
۱-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “نامه به استاد” به سیدامیر سادات موسوی از استان همدان.
۲-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر در “باب جوانی” به سعید طلائی از استان همدان.
۳-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر طنز “توحیدی” به مهدی کرمی از استان تهران.
۴-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “شغل” به عباس احمدی از استان قم.
۵-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “زمانه” به محمد نظری ندوشن از استان یزد.
۶-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “نقیضه” به راشد انصاری از استان هرمزگان.
۷-لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر “عشق مشعشع” به سید محمد جواد میرصفی از استان قم.
بخش نمایش:
۸-لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون تومان اهدا شد برای اثر “متل” به کاوه مهدوی از استان تهران.
شایان ذکر است، هیئت داوران در بخش فیلم و داستان کوتاه هیچ اثری را شایسته کسب مقام اول ندانست.

پوستر هشتمین جشنواره طنز سوره

جدول اسامی برگزیدگان به شرح ذیل می باشد

بخش استان  نام ونام خانوادگی نام اثر موضوع قالب رتبه 
عکس خراسان رضوی عطا رنجبرزیدانلو بستنی آزاد تک اثر اول
ایلام محمد صادق رضایی بدون شرح آزاد تک اثر دوم
آذربایجان شرقی یوسف اکبری ‍‍پابندی بدون شرح آزاد تک اثر سوم
مقاله سمنان سیدمحمدرضا طبسی بررسی نمونه ای و محتوایی موضوعات طنز در هنرهای تجسمی آزاد تک اثر اول
اصفهان زهرا دری بررسی طنز در کودکانه های منوچهر احترامی آزاد تک اثر دوم
یزد نجمه زارع بنادکوکی شگردهای طنزساز در دو کلمه حرف حساب کیومرث صابری آزاد تک اثر سوم
گیلان سیده عاطفه میرکمال خادم موسوی تحلیل گفتمان طنز های پر بیننده سیما(مطالعه موردی مجموعه طنز شبهای برره) آزاد تک اثر تقدیری
فیلم کوتاه بوشهر مهدی تنگستانی گناوه ی من پاریس آزاد مستند دوم
تهران کوروش عطائی- آزاده موسوی گریپ فوروت آزاد داستانی سوم
کردستان برزان رستمی صدای جاده آزاد پویانمایی تقدیری
خراسان رضوی علی حسنعلی زاده شکلات آزاد مستند تقدیری
تهران بهاره اسدی سرد الگوی خانواده داستانی تقدیری
داستان کوتاه اصفهان رضا احسان پور حاجی پذیرایی نشده از مجلس بیرون نرود! آزاد تک اثر دوم
تهران ابراهیم اردلان به خاطر یک مشت دلار آزاد تک اثر سوم
خراسان رضوی ارژنگ حاتمی مزاحمین همیشگی ویژه مجموعه اثر تقدیری
نثر زنجان اکبر نیتی اشتباهی آزاد تک اثر اول
قم محمد کوه خضری برگی از دفترچه خاطرات یک تلفن همراه آزاد تک اثر دوم
یزد حامد اسحاقی ابرقویی نامه ای برای اوباما آزاد تک اثر سوم
تهران سناء شایان حق تقدم با کیست؟ ویژه تک اثر تقدیری
خراسان شمالی مهرداد صدقی کتاب نقطه ته خط آزاد مجموعه اثر تقدیری
شعر همدان سیدامیر سادات موسوی نامه به استاد آزاد تک اثر تقدیری
سعید طلائی در باب جوانی آزاد تک اثر تقدیری
تهران مهدی کرمی طنز توحیدی آزاد تک اثر تقدیری
قم عباس احمدی شغل آزاد تک اثر تقدیری
یزد محمد نظری ندوشن زمانه آزاد تک اثر تقدیری
هرمزگان راشد انصاری نقیضه آزاد تک اثر تقدیری
قم سید محمد جواد میرصفی عشق مشعشع آزاد تک اثر تقدیری
کرمان مجتبی احمدی خلاصه، فرهنگ لغت عوض شد ویژه تک اثر تقدیری
نمایش تهران کاوه مهدوی متل آزاد تک اثر اول
اصفهان احسان جانمی دوران خوش بازنشستگی الگوی خانواده.. تک اثر دوم
مازندران سیدحسین ساداتی سلیمی آقای مجنون خانم لیلی الگوی خانواده.. تک اثر سوم
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر