menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بداهه گوئی های طنز تا پاسی از شب!

به گزارش شیرین طنز، رضا رفیع، طنز پرداز و مجری برنامه “قند پهلو” در خصوص شکل گیری این برنامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: پیشنهاد و تولید برنامه “قند پهلو” از سوی مدیر شبکه آموزش به من داده شد و طی طراحی بر مبنای اینکه از شاعرانی طنز پرداز در کار استفاده شود که بداهه بتواند شاعری کنند که با استفیال مدیر شبکه ضبط کار آغاز شد.

شعر طنز رضا رفیع در حضور رئیس جمهور

وی افزود: تابستان ۹۲ قبل از شروع ماه مبارک رمضان کار کلید خود و خوشبختانه تا به امروز ۴ دوره از تولید کار می‌گذرد و مورد استقبال خوبی از سوی مخاطبان ۸ تا ۸۰ ساله قرار گرفته است. رفیع در ادامه از بازخورد مردم نسبت به عملکرد خودش اظهار داشت: برخورد مردم در محیط های مختلف برایم بسیار ارزشمند است، زمانی که سوار تاکسی می‌شوم، راننده به جای دریافت کرایه برایم شعر می‌خواند و یا زمانی که به پزشکی مراجعه می کنم، در خصوص شعر و شاعری با من صحبت می‌کنند و همه‌ی این‌ها ذوق و علاقه‌ مردم کشور در هر زمینه شغلی بسیار برایم قابل احترام است.

وی در خصوص ساختی‌های ابتدایی کار افزود: در ابتدا پذیرش دوستانی که بیش از ۲۰ سال در زمینه شعر و شاعری فعالیت کرده بودن، در برنامه دشوار بود اما با گذشت زمان دوستان علاقه مند حضور در این برنامه شدند. مجری “قند پهلو” در مورد سختی‌های ضبط و افت فشار شرکت کنندگان عنوان کرد: ضبط برنامه “قند پهلو” از شب آغاز و تا صبح ادامه داشت و این سختی‌ها و بداهه گویی های شاعران و همچنین خلاقیت ذهن و حاضر جوابی شرکت کنندگان تا پاسی از شب باعث افت فشار برخی از دوستان می‌شد و حتی یکبار حین ضبط خودم دچار این افت شدم.

قند پهلو سه شنبه 10 تیر

وی ادامه داد: این برنامه باعث رشد و علاقه بسیاری از شاعران و دوست داران شعر و شاعری شد تا انس و الفت مجددی را با این فضا برقرار کنند. وی ادامه داد: حتی خانواده‌ای را می‌شناسم که از یک سریال ماهواره‌ای برای دیدن طنز قند پهلو گذشته و این خود نوید دهنده این است که برنامه خوب منجر به حذف ماهواره‌ها در خانه مردم خواهد شد و خوشحالم که این اتفاق برای برنامه “قند پهلو” افتاده است.

رفیع در خصوص طنز‌های تصویری و مطبوعاتی گفت: در گذشته دو گونه طنز بود. طنز رسانه با مولفه‌های تصویری و طنز مطبوعاتی و کتاب که می‌توان به طنز خود گل آقا اشاره کرد که جایگاه خود را بین مردم باز کرده بود و بار دیگر این رشته‌های نیمه گسسته با برنامه “قند پهلو” مجدد به هم متصل شدند. وی از استقبال برخی از وزرا نسبت به این برنامه تصریح کرد: اکثر وزرا و حتی وزیر امور خارجه مشتاق به دیدن این برنامه هستند و حتی ظریف برای رشد طنز پیشنهاد اجازه شوخی با شخصیت خود را به ما داد.

گروه سوم ربع نهایی قند پهلو

رفیع در خصوص روحیه شوخ طبیعی مردم گفت: مادر بزرگ‌های گنجینه‌ی امثال و حکم‌های بسیاری بودند و از طبع آعری خوبی بهره مند بودند و این شوخ طبعی‌ها منجر به افزایش روحیه مقاومتی مردم در برابر مشکلات پیش رویشان است. وی در خصوص دیدار شاعران با مقام معظم رهبری بیان کرد: شاعران با مقام معظم رهبری اتفاق بسیار خوبی برایمان بود و همچنین طبع شاعری ایشان و شوخ طبعیشان باعث شگفت شاعران است و زمانی که شاعری شروع به خواندن شعر خود می‌‌کنند، همه‌ی افراد حاضر در مجلس منتظر شوخ طبعی‌‌های مقام معظم رهبری نسبت به شعر هستند و می‌شود گفت توقعی در شاعران ایجاد شده که منتظر این عکس العمل از سوی ایشان باشند.

وی افزود: در زمانی که خالق گل آقا پا به عرصه شاعری طنز گذشت، مقام معظم رهبری حامی وی برای انتشار اشعارش در روزنامه و مجلات کشور بود و مشوق اصلی این فضا شخص مقام معظم رهبری هستند. وی خاطرنشان کرد: تشویق مقام معظم رهبری نسبت به اجرای من و همچنین باز خورد خوب مردم نسبت به برنامه “قند پهلو” مشوق‌های خوبی برای ادامه‌ی این مسیر در رسانه و شخص من است.

ما هم به نوبه ی خود به استاد رضا رفیع به خاطر اجرای برنامه بسیار زیبای قند پهلو، خسته نباشید می گوئیم …

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر