menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

چه قدر خوبیم ما

با زبان طنز کتاب “چه قدر خوبیم ما” کمتر دردمان می گیرد

ابراهیم رها همزمان با انتشار کتاب «چقدر خوبیم ما»، از این اثر به عنوان جدی‌ترین کار خود در خلال سال‌ها فعالیت فرهنگی و اجتماعی یاد کرد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، انتشارات مروارید به تازگی کتابی با عنوان «چقدر خوبیم ما» نوشته ابراهیم رها را روانه بازار کتاب کرده است؛ کتابی که نویسنده‌اش متن آن را حاصل تاملات خود در نقد رفتارشناسی ایرانیان در قالب بیانی طنز آمیز عنوان کرده است.

«چقدر خوبیم ما» در برگیرنده یادداشت‌هایی از ابراهیم رهاست که همگی برای نخستین بار در این کتاب منتشر و برای این کتاب نوشته شده است.

وی در همین زمینه به خبرنگار مهر گفت: من منتقد کتاب‌هایی هستم که در این سال‌ها همکاران مطبوعاتی‌ام از گزیده آثار مطبوعاتی خود منتشر کرده‌اند و به دنبال این موضوع هم نرفته‌ام. این کتاب دربرگیرنده نقدهایی است که من به رفتارهای ایرانی‌ها به طور عمومی دارم، رفتارهایی که شاهد مثال هایش در اطراف ما به وفور دیده می شود.

رها در این زمینه افزود: ما رفتارهای فراگیری در حوزه تعاملات اجتماعی داریم که بسیار مذموم است و قابل نقد. این ایرادات و رفتارها اما به نوعی در ما نهادینه شده‌است و به باور من اگر کالبد شکافی و نقد نشود، مانا می شود.

چه قدر خوبیم ما

این روزنامه‌نگار در ادامه درباره علت انتخاب زبان طنز برای این کتاب نیز گفت: زبان طنز برای بیان در این کتاب انتخاب شد تا من و شمای مخاطب کتاب کمتر از آنچه در آن بیان می شود دردمان بگیرد و البته تاثیرگذاری کتاب نیز با این زبان بیشتر می شود.

به گفته نویسنده این کتاب، این اثر حاصل نزدیک به سه ماه تالیف و سال‌ها تامل در حوزه رفتارشناسی فرهنگی اجتماعی ایرانیان است که در خلال سال‌های فعالیت مطبوعاتی نویسنده به دست آمده و به همین خاطر است که نویسنده اصرار دارد جدی ترین حرف هایش را در خلال سال‌های گذشته در این کتاب عنوان کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «ما مردم عین دسته گلیم. لاقل بخشی اول این عبارت دو قسمتی را مطمئنم. رفتار ما، واکنش‌های ما، اطوار ما، برخوردهای ما… یکی از یکی بهتر. ما مردمانی زیبا جادار مطمئن هستیم که اعتماد به نفسمان یک جاهایی از آسمان را انشقاق داده است. حالا من در این کتاب سعی کرده‌ام به زبانی که به هیچ جای هیچ کسمان بر نخورد، رفتارهای اجتماعی و فراگیرمان را که تبعاتش صاف می‌رود توی چشم خودمان مرور کنم. اگر از دسته گل بودن خود، اطرافیان، فامیل، دوست، زاننده خطی دور میدان یا سوپر مارکت محله‌تان به تنگ آمدید یا به هر چیز دیگر آمدید، این کتاب را بخوانید…»

کتاب«چقدر خوبیم ما» را نشر مروارید با قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

خرید کتاب چه قدر خوبیم ما

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر