menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه کاریکاتور

اگر کاریکاتوریست دچار روزمرگی شود!

یک پیشکسوت کاریکاتوریست گفت: اگر کاریکاتوریست دچار روزمرگی شود، طرح‌هایش نمی‌تواند پشتوانه قوی داشته باشد و نمی‌تواند موفق شود.

محمد موحدیان عطار اظهار کرد: در اصفهان پتانسیل بسیار زیادی در زمینه کاریکاتور وجود دارد.

وی، با بیان اینکه کاریکاتور یک رشته وقت گیر است و نیاز به مطالعات بسیاری دارد، افزود:: یکی از ویژگی‌ها و استثنائات اصفهان که در همه زمینه‌های هنری آن وجود دارد، حضور جوانان هنرمند است؛ که در سنین پایین به مقام‌های جهانی می‌رسند.

محمد موحدیان عطار

این پیشکسوت کاریکاتور معتقد است: هنرمندان رشته کاریکاتوردر اصفهان نسبت به رشته‌های دیگر منسجم‌تر در حال انجام فعالیت هستند.

موحدیان عطار افزود: در دنیا رشته کاریکاتور رشته مهمی به حساب می‌آید و هنرمندان می‌توانند افکار و عقاید خود را در قالب این هنر به صورت کاملا آزاد بیان کنند و در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مشغول به کار باشند.

نمایشگاه کاریکاتور خداحافظ

وی با اشاره به اینکه این رشته نیازمند مطالعات قوی در حوزه‌های علمی، سیاسی و اجتماعی است، ادامه داد: اگر کاریکاتوریست دچار روزمرگی شود طرح‌هایش نمی‌تواند پشتوانه قوی داشته باشد و نمی‌تواند موفق شود.

این پیشکسوت کاریکاتور خاطرنشان کرد: کاریکاتوریست‌هایی در دنیا وجود دارند که با طرح‌هایشان توانسته‌اند در مسائل اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار باشند؛ مثلا «ناجی العلی» کاریکاتوریست فلسطینی بود که فریاد آزادی فلسطینیان را برآورد که در نتیجه به دست حکومت غاصب اسرائیل به شهادت رسید.

انجمن کاریکاتور همدان

وی با بیان اینکه، این هنر می‌تواند به عنوان یک شغل اصلی حساب شود، تصریح کرد: متاسفانه در رسانه‌های مکتوب کشور، کاریکاتور رونق چندانی ندارد، در دهه‌های گذشته (دهه شصت و هفتاد) در روزنامه‌ها صفحاتی به کاریکاتور اختصاص می‌یافت؛ البته ممکن است که نشریات تخصصی کاریکاتور وجود داشته باشد ولی به صورت عام در دسترس مردم بسیار کم وجود دارد.

ایسنا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر