menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر

اکسیر : درمان میزان مطالعه در کشور با تجویز یك قاشق چایخوری طنز

اكبر اكسیر، شاعر و نویسنده، اظهار كرد: در شرایطی هستیم كه دنیا از خشونت اشباع شده است و یكی از نیازهای امروز، این است كه كمی طنز در نوشته‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، اكبر اكسیر، نویسنده شناخته شده كشورمان، با اظهار تاسف از اینكه سرانه مطالعه در كشورمان پایین است، بیان كرد: در این شرایط، متاسفانه به نظر می‌رسد دستورالعمل‌هایی كه تا كنون در نظر گرفته شده نیز كارساز نبوده است.

این نویسنده ادامه داد: به عقیده من یكی از مهم ترین كارهایی كه باید انجام شود این است كه تنها از مردم نخواهیم كتاب بخوانند و جملات شعاری را برای آن ها تكرار كنیم، بلكه سایرین هم به وظایف خودشان به خوبی عمل كنند. نویسنده‌ها با نوشتن آثار بهتر، ناشرها با توزیع مناسب كتاب‌ها، منتقدها با دقت نظر در معرفی آثار تولید شده و … هر كدام می‌توانند در این زمینه موثر واقع شوند.

وی همچنین افزود: در شرایطی هستیم كه دنیا از خشونت اشباع شده است، باید ذائقه مخاطب را شناخت، احتیاجات و نیازهای امروز او را مد نظر قرار داد و بعد به او اثری را ارائه كرد كه مورد توجهش هم قرار بگیرد. یكی از نیازهای امروز، این است كه كمی طنز و شیرینی در نوشته‌ها وجود داشته باشد.

اكسیر توضیح داد: این طنز مختص نوشته‌های صرفا خنده‌دار نیست بلكه هر موضوعی را می‌توان با نگاهی غیرخشونت‌آمیز، زبانی لطیف و در عین حال دلنشین مطرح كرد تا برای مردم جذابیت داشته باشد. مخصوصا اینكه ما مردم طنزپردازی هستیم و حتی شرایط تلخ و بحرانی را می‌توانیم دست‌مایه موضوعات طنز قرار دهیم. درواقع می‌خواهم بگویم به نظر می‌رسد یك قاشق چایخوری طنز، به محتوای كتاب‌ها افزوده شود، سرانه مطالعه در كشورمان بالا خواهد رفت.

این نویسنده در عین حال به موضوع انتشار و توزیع كتاب‌ها نیز اشاره و تاكید كرد: یكی دیگر از موضوعات مهم كه نقش مسئولان را در این زمینه پررنگ می‌كند این است كه به توزیع مناسب كتاب‌ها دقت داشته باشند. الان در هر خانه‌ای محصولاتی را می‌بینیم كه كارخانه‌های تولیدكننده آن ها در دورترین نقاط كشور هستند، اما به سهولت به دست مصرف‌كننده رسیده‌اند و در قفسه خانه‌ها جا گرفته‌اند. چرا این شرایط را در توزیع كتاب‌ها شاهد نیستیم؟

وی گفت: بسیار دیده می‌شود افراد كتاب‌خوان و اهل مطالعه‌ای در شهرهای مختلف هستند كه آثار مد نظر به دست‌شان نمی‌رسد، توزیع محدودی برایشان صورت گرفته و به چند استان بزرگ محدود شده است. در این شرایط چطور توقع داشته باشیم كه خوانندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، سرانه مطالعه‌شان را افزایش دهند و به جای اینكه زمان خود را در تلفن‌های همراه سپری كنند، به مطالعه كتاب بپردازند؟

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر